Grupa Muszkieterów w trosce o zdrowie kobiet
Dzięki kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, którą prowadzi zarządzający sieciami Intermarché i Bricomarché, w 2019 roku w badaniach mammograficznych wzięło udział ponad 6 tys. kobiet.
Grupa Muszkieterów od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację bezpłatnych badań. Tylko w ubiegłym roku w akcji wzięło udział 6008 kobiet, a od początku trwania kampanii przebadano łącznie około 66 tysięcy pacjentek.
– Co roku 4 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jest to doskonała okazja do promowania badań profilaktycznych oraz podsumowania wyników ubiegłorocznej edycji kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Akcja przeprowadzona w 2019 roku dotarła do mieszkanek 46 miast w 4 województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim oraz lubuskim. W ramach kampanii specjaliści przeprowadzili badania w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami Intermarché i Bricomarché – powiedziała Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.
Grupa Muszkieterów angażuje się w akcję promowania działań prozdrowotnych od 2008 roku. Spośród 6008 pacjentek, które wzięły udział w badaniach w 2019 roku, niemal 12 proc. zostało skierowanych na dalszą diagnostykę lub wykryto u nich łagodną zmianę. Akcja po raz kolejny była skierowana do kobiet w wieku 50-69 lat. To właśnie one znajdują się w grupie największego ryzyka.
Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.
6