02.03.2017/12:35

Grycan idzie na wojnę z Lidlem!

Jak informuje „Puls Biznesu”, znany producent lodów Grycan zarzuca niemieckiemu dyskonterowi czyn nieuczciwej konkurencji, polegający na kopiowaniu opakowań lodów. Zdaniem Grycana Lidl stosuje w produktach marki własnej Ballino wzornictwo i szatę graficzną łudząco podobne do opakowań marki Grycan.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • Teraz 04.03.2017

    Niemcy kopiują Grycana bo sami nie potrafią zrobić dobrych lodów

  • aga 03.03.2017

    Trochę mnie to śmieszy. No bo co z tego, że opakowanie jest podobne do innego. Czy Wy wchodząc do sklepu łapiecie produkty z półek bez zastanowienia? Nawet jeśli znacie produkt to nie sprawdzacie daty przydatności? Ja robię to zawsze ... a przy okazji widzę co jest napisane na opakowaniu ... . Czy naprawdę KTOŚ uważa, że dam sobie wcisnąć coś czego nie chce tylko dlatego, że opakowanie jest podobne? Jeśli tak, to ten KTOŚ ma bardzo kiepskie mniemanie o mojej inteligencji.

  • konsument 02.03.2017

    tak na marginesie, to zachęcam was abyście zobaczyli jak w kwestii kopiowania znanych marek postępuje Aldi UK :) Już wiemy od kogo Lidl się uczył w kwestii tworzenia opakowania dla lodów sprzedawanych pod marką Ballino ;)

    http://www.copywritenow.co.uk/epic-aldi-brand-snatchers/

    Pozdrawiam.

  • konsument 02.03.2017

    OK. Argumenty które podajecie są jak najbardziej sensowne.
    Mnie jednak interesuje jeszcze inna rzecz, o którą dopytywałem się w swoim pierwszy komentarzu - mianowicie jakość jednych jak i drugich lodów.
    Jako, że lodów nie jadam nie mogę się wypowiedzieć. Ale jeżeli jako konsument nie dostrzegam różnicy (zrobiłem analogię do kosmetyków) to po co mam przepłacać za produkt marki x czy y?
    Piszę to jako zwykły klient dla którego takie wojenki pomiędzy producentem a sieciami handlowymi to czysta abstrakcja, o której bym nawet nie wiedział gdyby nie moja wizyta na portalu.

    Pozdrawiam.

  • Ola 02.03.2017

    Ależ to oczywiste Wprowadzają czyjs produkt do sklepu. Patrzą jak się sprzedaje Następnie wyrzucają ten produkt i wprowadzają kopie Kopiują. Czyli kradną. Podobieństwo na zdjęciu jest oczywiste. Kradzież to przestępstwo pospolite. Zwykły złodziej idzie do więzienia. A prezesa firmy najwyżej zmienia na innego .... to jest sprawiedliwość dla wybranych

  • Grrr 02.03.2017

    Najpierw wzięli lody grycan na próbę,zobaczyli ze sie sprzedają to ukradli,design .Niemieckie złodzieje !

  • konsument 02.03.2017

    @Ola,
    ale w jakim sensie kradną, z naciskiem na treść powyższego artykułu o konflikcie na linii Lidl - Grycan?
    Jeżeli ktoś nie odróżnia jednej marki od drugiej no to chyba jego problem, nie uważasz?
    Może dla mnie jako osoby, która lodów nie jada wcale (od Grycana i każdego innego producenta) ww. afera wydaje się nie istotna, wręcz śmieszna no bo jakby nie patrzeć Ballino to nie to samo co Grycan mimo, że na pierwszy rzut oka może wyglądać podobnie...
    Dyskusję prowadzimy na portalu dotyczącym handlu, więc chyba czytelnicy powinni wiedzieć, że podobne ruchy są czymś naturalnym u dyskonterów. U nasz może nie jest to jeszcze tak widoczne ale np. Aldi w UK, wręcz koncertowo kopiuje lokalne marki w odniesieniu do swoich marek własnych i jakoś ludzie żyją :)

  • Ola 02.03.2017

    Zagraniczne sieci kradną na potęgę

  • konsument 02.03.2017

    lodów od grycana nie jadłem i jeść nie zamierzam, ale niejednokrotnie na przykładzie innych produktów przekonałem się na własnej skórze, że to co "niemarkowe" (np. produkowane przez jakąś fabryczkę dla dyskontu) bije pod względem jakości reklamowany na potęgę szajs za grube pieniądze (patrz - kosmetyki). Kto wie z lodami z lidla nie jest podobnie. Niech się jakiś konsument ww. produktu wypowie :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.