Grycan idzie na wojnę z Lidlem!
Jak informuje „Puls Biznesu”, znany producent lodów Grycan zarzuca niemieckiemu dyskonterowi czyn nieuczciwej konkurencji, polegający na kopiowaniu opakowań lodów. Zdaniem Grycana Lidl stosuje w produktach marki własnej Ballino wzornictwo i szatę graficzną łudząco podobne do opakowań marki Grycan.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
9 komentarzy
-
04.03.2017
Niemcy kopiują Grycana bo sami nie potrafią zrobić dobrych lodów
-
03.03.2017
Trochę mnie to śmieszy. No bo co z tego, że opakowanie jest podobne do innego. Czy Wy wchodząc do sklepu łapiecie produkty z półek bez zastanowienia? Nawet jeśli znacie produkt to nie sprawdzacie daty przydatności? Ja robię to zawsze ... a przy okazji widzę co jest napisane na opakowaniu ... . Czy naprawdę KTOŚ uważa, że dam sobie wcisnąć coś czego nie chce tylko dlatego, że opakowanie jest podobne? Jeśli tak, to ten KTOŚ ma bardzo kiepskie mniemanie o mojej inteligencji.
-
02.03.2017
tak na marginesie, to zachęcam was abyście zobaczyli jak w kwestii kopiowania znanych marek postępuje Aldi UK :) Już wiemy od kogo Lidl się uczył w kwestii tworzenia opakowania dla lodów sprzedawanych pod marką Ballino ;)
http://www.copywritenow.co.uk/epic-aldi-brand-snatchers/
Pozdrawiam. -
02.03.2017
OK. Argumenty które podajecie są jak najbardziej sensowne.
Mnie jednak interesuje jeszcze inna rzecz, o którą dopytywałem się w swoim pierwszy komentarzu - mianowicie jakość jednych jak i drugich lodów.
Jako, że lodów nie jadam nie mogę się wypowiedzieć. Ale jeżeli jako konsument nie dostrzegam różnicy (zrobiłem analogię do kosmetyków) to po co mam przepłacać za produkt marki x czy y?
Piszę to jako zwykły klient dla którego takie wojenki pomiędzy producentem a sieciami handlowymi to czysta abstrakcja, o której bym nawet nie wiedział gdyby nie moja wizyta na portalu.
Pozdrawiam.
-
02.03.2017
Ależ to oczywiste Wprowadzają czyjs produkt do sklepu. Patrzą jak się sprzedaje Następnie wyrzucają ten produkt i wprowadzają kopie Kopiują. Czyli kradną. Podobieństwo na zdjęciu jest oczywiste. Kradzież to przestępstwo pospolite. Zwykły złodziej idzie do więzienia. A prezesa firmy najwyżej zmienia na innego .... to jest sprawiedliwość dla wybranych
-
02.03.2017
Najpierw wzięli lody grycan na próbę,zobaczyli ze sie sprzedają to ukradli,design .Niemieckie złodzieje !
-
02.03.2017
@Ola,
ale w jakim sensie kradną, z naciskiem na treść powyższego artykułu o konflikcie na linii Lidl - Grycan?
Jeżeli ktoś nie odróżnia jednej marki od drugiej no to chyba jego problem, nie uważasz?
Może dla mnie jako osoby, która lodów nie jada wcale (od Grycana i każdego innego producenta) ww. afera wydaje się nie istotna, wręcz śmieszna no bo jakby nie patrzeć Ballino to nie to samo co Grycan mimo, że na pierwszy rzut oka może wyglądać podobnie...
Dyskusję prowadzimy na portalu dotyczącym handlu, więc chyba czytelnicy powinni wiedzieć, że podobne ruchy są czymś naturalnym u dyskonterów. U nasz może nie jest to jeszcze tak widoczne ale np. Aldi w UK, wręcz koncertowo kopiuje lokalne marki w odniesieniu do swoich marek własnych i jakoś ludzie żyją :) -
02.03.2017
Zagraniczne sieci kradną na potęgę
-
02.03.2017
lodów od grycana nie jadłem i jeść nie zamierzam, ale niejednokrotnie na przykładzie innych produktów przekonałem się na własnej skórze, że to co "niemarkowe" (np. produkowane przez jakąś fabryczkę dla dyskontu) bije pod względem jakości reklamowany na potęgę szajs za grube pieniądze (patrz - kosmetyki). Kto wie z lodami z lidla nie jest podobnie. Niech się jakiś konsument ww. produktu wypowie :)
4