Grzegorz Zych, Dobrowolscy: Drożejące surowce pokrzyżowały plany producentom
Jak mówił podczas Kongresu Mięsnego 2020 Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy, drożejące surowce pokrzyżowały plany producentom działającym w branży mięsnej.
- Rok 2019 nie był łatwy, w obecnym też zapewne lekko nie będzie. Mimo to nie zamierzamy się zatrzymywać. W ciągu ostatnich trzech lat poczyniliśmy duże inwestycje. Ten kierunek będziemy nadal utrzymywać. W roku 2020 planujemy inwestycje rzędu 10 – 15 mln zł. Duży potencjał dla naszej firmy widzimy zwłaszcza w produktach typu convenience - podkreślił Grzegorz Zych.
Jak stwierdził przedstawiciel Dobrowolskich, dziś kierunek rozwoju marek wyznaczają konsumenci, "a ci są coraz bardziej wybredni" Jednocześnie Polacy stali się zdecydowanie bardziej otwarci, szukają nowości i nowych połączeń smakowych. - Kreując portfolio i wizerunek marki producenci muszą brać te trendy pod uwagę - zwrócił uwagę Zych.
I dodał: - Uważam, że w przypadku mięsa i wędlin atutem dla klientów jest polskie pochodzenie i polskość staramy się w przypadku naszych wyrobów podkreślać. Chcę przy tym dodać, że nasza firma wykorzystuje do produkcji nie tylko krajową wieprzowinę czy drób, ale też np. królika.