Gunnar Günther, prezes Kaufland Polska: Postawimy na świeży asortyment
Kaufland ma jasny cel - chce stać się sklepem pierwszego wyboru dla klientów. Jak zdradza w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Gunnar Günther, prezes Kaufland Polska, jednym z elementów strategii firmy jest rozwój asortymentu.
- Mamy wszystko to, co jest potrzebne, aby być sklepem pierwszego wyboru w lokalizacjach, w których działamy. Ze względu na różnorodność asortymentu, cenę i sumę wrażeń jesteśmy siecią, którą klienci mogą odwiedzać na co dzień lub aby zrobić większe, cotygodniowe zakupy - tłumaczy prezes Kauflandu.
Jak zapewnia, obecnie firma koncentruje się na kilku obszarach związanych z rozwojem oferty. - Klienci mogą znaleźć na naszych półkach ponad 15 000 produktów – takiego wyboru nie mają w żadnym z dyskontów. Coraz więcej klientów, z racji swoich specjalnych preferencji żywieniowych, sięga po produkty bio, wegetariańskie czy wegańskie, których duży wybór znajdą także w naszych sklepach, a my w dalszym ciągu zamierzamy rozwijać ofertę tego asortymentu - mówi.
- Podobnie jest z produktami regionalnymi. Będziemy kładli duży nacisk na wybór produktów świeżych - owoców i warzyw, pieczywa, serów, mięs i wędlin czy ryb dostępnych przy ladach obsługowych. Niezwykle ważne jest ogólne wrażenie klienta, dlatego też dużą wagę przywiązujemy do wyglądu sklepów i wygody robienia zakupów - dodaje Gunnar Günther.
W praktyce, jak mówi prezes sieci Kaufland, w ostatnim czasie na półkach sklepowych pojawiło się 1000 nowych artykułów m.in. z segmentu bio, wegetariańskiego czy wegańskiego. - Ponadto wprowadziliśmy nowe produkty regionalne. W kolejnych miesiącach będziemy w dalszym ciągu rozwijać asortyment naszych marek własnych. Niedawno w naszych sklepach pojawiła się nasza nowa marka Bevola, które obejmuje produkty do higieny i pielęgnacji dla całej rodziny - komentuje prezes.
13