08.06.2016 / 13:21
StoryEditor

Handel internetowy napędza wzrost polskiego rynku przesyłek kurierskich

Rynek przesyłek kurierskich w Polsce (PWC)
Polski rynek KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych  i paczkowych) w 2015 r. wzrósł o 10% osiągając wartość 4,5 mld zł. W tym roku wzrost będzie jeszcze większy, bo o 14%, a wartość rynku osiągnie 5,1 mld zł – szacują eksperci firmy doradczej PwC w raporcie „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 roku”.

Według danych z raportu PwC „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych

i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 roku” na wzrost poziomu przychodów na polskim r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2024 / 16:43
StoryEditor
Handel „mrozi VAT”. Nie oznacza to, że produkty utrzymają tę samą cenę
Od 1 kwietnia stawka podatku VAT na żywność wróciła do 5 proc. (fot. Shutterstock)
Chwilę po ogłoszeniu decyzji o powrocie 5-procentowej stawki podatku VAT na żywność sieci handlowe zaczęły ogłaszać, że w ich sklepach nie będzie podwyżki o wspomnianą wartość. Nie oznacza to jednak, że nie odbiją sobie one w inny sposób poniesionych kosztów.

Decyzja o zakończeniu utrzymywania zerowej stawki VAT na produkty spożywcze została podana do publicznej wiadomości 12 marca. Wcześniej „dwutygodniowy” rząd Mateusza Morawieck...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2024 / 14:21
StoryEditor
Kluczowe trendy w europejskim detalu spożywczym. Jakie czynniki będą kształtować rynek w 2024 r. i latach następnych?
Jak sprawić, by praca w handlu była atrakcyjna? (fot. Shutterstock)
Najnowszy raport firm McKinsey & Company oraz EuroCommerce, The State of Grocery Retail, Europe, 2024, wskazuje osiem głównych trendów, które będą kształtować europejski detal spożywczy w najbliższej przyszłości. Jakie najważniejsze zjawiska będą obserwowane na tym rynku w 2024 r. i następnych latach?

Presja na koszty i marże

Rentowność sklepów spożywczych spadła w 2023 r., a presja nie odejdzie w 2024 roku. Marże spadły zarówno w przypadku sprzedawców detalicznych żywności...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2024 12:36