16.06.2020/08:46

Handel po pandemii – pobierz opracowanie

Choć pandemia koronawirusa zatrzęsła niektórymi gałęziami biznesu w tym handlem, w przyszłości może ona się okazać bodźcem do przedefiniowania modelu biznesowego i mocnego rozbudowania systemu sprzedaży wielokanałowej – takie wnioski płyną z przygotowanego przez Comarch oraz Institut du Commerce Connecté raportu „Co z handlem po pandemii?”

Pandemia koronawirusa wprowadziła popłoch w wielu firmach z branży handlowej. Z drugiej jednak strony inne przedsiębiorstwa szybko dostosowały się do nowych realiów i będą rozwijać się nadal. Wszystko to jest zasługą m.in. wcześniejszych inwestycji technologicznych związanych z rozwojem sprzedaży wielokanałowej. Pandemia spowodowała, że zainteresowanie nimi wzrosło jeszcze bardziej.

Potrzeba elastyczności

Comarch oraz Institut du Commerce Connecté analizują także jak zmieniło się podejście sieci handlowych do samych klientów, ale również pracowników sklepów w dobie pandemii. Eksperci zwracają także uwagę na potrzebę elastyczności w podejściu do rozwiązań informatycznych, mających na celu zaspokojenie potrzeb klientów, zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak również w przypadku większych formatów sklepów. Podkreślają, że w nowej rzeczywistości wzrośnie znaczenie usług online z dostawą kurierem lub click & collect (odbiór w sklepie zamówienia złożonego przez Internet). Zwiększenie zaangażowania w takie rozwiązania leży zwłaszcza w interesie dużych sieci handlowych.

Zapotrzebowanie na narzędzia informatyczne wzrośnie

Wielokanałowość wsparta odpowiednim systemem informatycznym to zdaniem autorów raportu kierunek, w którym będzie teraz podążać większość firm z branży handlowej. Wspomniana elastyczność wsparta technologią daje również możliwość szybkiego przerzucenia pracownika na inny odcinek, w zależności od aktualnego zapotrzebowania.

Zdaniem autorów raportu, w związku z pandemią zmieni się także podejście do programów lojalnościowych. Do tej pory koncentrowały się one przede wszystkim na transakcjach i spersonalizowanej ofercie sprzedażowej. Obecnie większy nacisk zostanie położony na komunikację z klientem. Przed pandemią tego brakowało, a część sieci nie informowała swoich klientów, jak bezpiecznie i sprawnie robić zakupy. Problem polegał na tym, że wiele sieci nie inwestowało w systemy informatyczne do obsługi sprzedaży wielokanałowej. Nowa sytuacja może odmienić tę sytuację.

Platforma Sprzedaży Zintegrowanej Comarch

Comarch odpowiada na te problemy i proponuje swoim klientom rozwiązania, mające na celu poprawę personalizacji danej marki we wszystkich kanałach sprzedaży. To Platforma Sprzedaży Zintegrowanej Comarch – unikalne rozwiązanie, które składa się z wzajemnie połączonych usług dedykowanych sprzedaży wielokanałowej. Dzięki temu firmą można zarządzać z poziomu jednej platformy w chmurze, w czasie rzeczywistym.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.