05.03.2019/08:37

Handel powinien postawić na geolokalizację

– W momencie zarejestrowania wizyty klienta w sklepie warto natychmiast wysyłać do niego wiadomość push z aktualną ofertą promocyjną. W ten sposób komunikat dociera do właściwej osoby, znajdującej się w placówce i podejmującej decyzje zakupowe. Powiadomienie może być też wysłane w późniejszym czasie do osoby zainteresowanej określonym asortymentem. Jak wiadomo, dopasowanie przekazów do potrzeb użytkowników ma kluczowe znaczenie dla powodzenia kampanii – przypomina ekspert z firmy technologicznej Proxi.cloud.

Według Andrzeja Wierzchonia, Polacy przejawiają wyjątkową niechęć do bycia śledzonymi przez marketerów. I to może być dużą barierą przy zbieraniu tego typu pomiarów. Ponadto sam remarketing w naszym kraju jest jeszcze mało efektywny. Klienci są niezadowoleni z tego, że tygodniami dostają informacje o produktach, które już dawno nabyli, a sklepy zwyczajnie o tym nie wiedzą. I nad tym muszą popracować specjaliści, żeby dane lokalizacyjne były dobrze wykorzystywane.

– Jedyną wadą tego typu pomiaru jest to, że nie wszyscy klienci sklepów stacjonarnych korzystają ze smartfonów i aplikacji mobilnych. Ponadto nie każdy, kto posiada oba narzędzia, wyraża zgodę na udostępnianie danych lokalizacyjnych. Pozwalanie na to w dużej mierze zależy od atrakcyjności samej aplikacji. W niektórych przypadkach 30 proc. użytkowników dzieli się ww. informacjami na swój temat, a w innych – 70 proc. Te rozbieżności należy uwzględniać w analizach – podsumowuje dr Krzysztof Łuczak.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.