18.11.2016/12:56

Henkel ogłosił strategię 2020+. Koncentracja na wzroście, cyfryzacja i zwiększona sprawność

Henkel ogłosił swoją strategię na najbliższe lata. W perspektywie 2020 roku i lat kolejnych, Henkel skupi się, m.in. na wzroście i jednoczesnym utrzymaniu dochodowości oraz utrzymaniu atrakcyjnych zysków dla inwestorów, większym ukierunkowaniu na klienta, innowacyjności, sprawności i przyspieszeniu digitalizacji, a także selektywnych akwizycjach wzmacniających portfolio.

Spółka Henkel przedstawiła nowe priorytety strategiczne i cele finansowe, które będą nadawać kierunek jej działaniom do 2020 r. i w latach kolejnych − w skrócie „Henkel 2020+”. Bazując na silnych fundamentach, firma Henkel przyjęła za cel dalsze generowanie rentownego wzrostu w oparciu o cztery priorytety strategiczne: stymulowanie wzrostu, przyspieszenie procesu cyfryzacji, zwiększeniu sprawności oraz finansowaniu wzrostu.

- Silne fundamenty, na których zamierzamy budować naszą przyszłość, pozwolą nam w najbliższych latach generować trwały, rentowny wzrost. Mamy znakomite wyniki wyróżniające nas na tle konkurencji , zrównoważone, różnorodne portfolio świetnych marek, innowacyjne technologie, pozycję lidera na atrakcyjnych rynkach i w atrakcyjnych grupach asortymentowych, a także zaangażowany międzynarodowy zespół ludzi, których łączy silna kultura organizacyjna, cel i wartości − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel.

- Naszym wspólnym celem jest kreowanie trwałej wartości, zarówno dla klientów, konsumentów, pracowników, akcjonariuszy, jak i innych interesariuszy Henkel, w tym również lokalnych społeczności. Wartości, które wyznajemy, są drogowskazem dla wszystkich naszych działań, decyzji i postaw − dodał Van Bylen.

Cele na 2020+

- Będziemy dążyć do zapewnienia spółce dalszego pomyślnego rozwoju w zmiennym otoczeniu biznesowym, które cechują: globalizacja, postępująca cyfryzacja, dynamiczne zmiany rynkowe, rosnące niedobory zasobów i wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności. Celem Henkel na 2020 r. i lata następne jest generowanie bardziej rentownego wzrostu, większe ukierunkowanie na klienta, innowacyjność, zdolność szybkiego przystosowania do zmiennych warunków rynkowych oraz pełna cyfryzacja procesów wewnętrznych i obsługi klienta. Ponadto, chcemy wspierać zrównoważony rozwój we wszystkich aspektach naszej działalności biznesowej, umacniając przez to naszą pozycję lidera − wyjaśnił Hans Van Bylen.

- Dążąc do realizacji tego celu, będziemy się koncentrować na aktywnym wsparciu rozwoju działalności, intensyfikacji procesu cyfryzacji we wszystkich sektorach biznesowych, zwiększeniu zdolności dynamicznego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe w ramach organizacji i poszczególnych zespołów oraz finansowaniu rozwoju poprzez ukierunkowane inicjatywy. Obok wzrostu organicznego, integralnym elementem strategii firmy pozostaną przejęcia, których celem jest dalsze wzmocnienie naszego portfela. Zamierzamy bardzo energicznie przystąpić do realizacji celów założonych w naszej strategii, aby zapewnić spółce pomyślny rozwój i budować trwałą wartość − stwierdził Hans Van Bylen, podsumowując przyszły strategiczny kierunek Henkel.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.