07.03.2021/10:45

Henkel spodziewa się odbicia sprzedaży w tym roku

Henkel, właściciel marki produktów do pielęgnacji włosów Schwarzkopf, spodziewa się odbicia sprzedaży w 2021 roku, po powrocie klientów do salonów fryzjerskich. Popyt na środki czystości, wzmocniony przez pandemię, ma wrócić do normy również w tym roku.

W 2020 roku przychody ze sprzedaży firmy Henkel wyniosły 19,25 mld euro, co oznacza spadek o 4,3 proc. Marża EBIT była na poziomie 13,4 proc., co odpowiada zyskowi operacyjnemu w wysokości 2,6 mld euro.

Firma Henkel prognozuje, że w 2021 roku wypracuje wzrost sprzedaży organicznej na poziomie od 2 do 5 proc. Marża EBIT ma wynieść od 13,5 do 14,5 proc.

Spółka podsumowała sprzedaż za 2020 rok w poszczególnych kategoriach. Dział Adhesive Technologies, czyli gałąź odpowiedzialna za produkty chemiczne typu kleje, uszczelniacze czy lakiery zarówno dla przemysłu, jak i do użytku domowego, odnotowała spadek sprzedaży o 8,2 proc.  W sektorze beauty również wypracowano niższą sprzedaż niż w poprzednim roku (-3,2 proc.). Duży wpływ miały na to wymuszone przez pandemię zamknięcia salonów fryzjerskich w wielu krajach. Za to sprzedaż detaliczna odnotowała wzrost, co było m.in. efektem wprowadzenia nowości. Z kolei dział środków czystości osiągnął wzrost sprzedaży, napędzany większym zapotrzebowania na produkty związane z higieną. Tu sprzedaż wrosła o 0,7 proc.

Pomimo lepszych wyników sprzedaży w tej ostatniej kategorii, Carsten Knobel , dyrektor generalny Henkel nie jest zadowolony z tego, że Henkel w 2020 r. stracił udziały w rynku środków czystości w Ameryce Północnej, gdzie jego Persil konkuruje z P & G's Tide – podał Reuters.

Henkel podał, że w warunkach rynkowych, które pozostały bardzo konkurencyjne, sprzedaż w Europie Zachodniej wykazała negatywny rozwój organiczny na poziomie -4,4 proc. Europa Wschodnia osiągnęła wzrost organiczny o 7,1 proc. W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż wzrosła organicznie o 7,0 proc. Ameryka Północna odnotowała spadek sprzedaży organicznej o -2,2 proc. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż organiczna nieznacznie spadła o 0,5 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż spadła organicznie o -1,6 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także