27.09.2016/16:38

Inmedio chce mieć 1100 saloników prasowych w 2019 r.

Sieć saloników prasowych Inmedio planuje dalszy dynamiczny rozwój w Polsce i regionie. Do 2019 r. sieć chce mieć 1100 punktów handlowych, czyli o ok. 200 więcej niż obecnie.

Sieć Inmedio jest rozwijana obecnie w ramach spółki joint venture stworzonej przez Lagardere Travel Retail i Grupę Eurocash. Koncepcja projektu narodziła się w 1997 r. i miała na celu stworzenie sieci saloników prasowych ulokowanych w prestiżowych lokalizacjach. Rok później na rynku działały dwie placówki pod tym szyldem, zaś w 2014 r. było ich już 420. Jednocześnie ruszyła ekspansja sieci Inmedio na kraje regionu, w tym Bułgarię, Rumunię, Czechy, i Węgry.

Obecnie działa na rynku ponad 900 punktów Inmedio. W 2014 r. sprzedaż w salonach sieci przekroczyła 500 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł ok. 18,7 mln zł.

Warto przypomnieć, że w czerwcu 2014 r. Eurocash nabył od HDS Polska 51 proc. udziałów w spółce, która prowadzi sieć sklepów Inmedio, a która liczyła wtedy ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych.

Od momentu przejęcia zarządzania projektem przez Eurocash firma pracuje nad nowymi rozwiązaniami dla tego konceptu handlowego. Dotychczasowe wyniki testowych sklepów Inmedio są imponujące. Sprzedaż prasy wzrosła 32-75 proc., książek 134-151 proc., a papierosów 11-31 proc. 

Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.