21.03.2019/09:49

Instagram wprowadza możliwość robienia zakupów bezpośrednio w aplikacji

Instagram ogłosił we wtorek, że użytkownicy serwisu mogą kupować produkty bezpośrednio z poziomu aplikacji. Wystarczy wybrać opcję „Do kasy” pod zdjęciem produktu, by dokonać zakupu bez opuszczania aplikacji. Usług jest testowana w USA. W programie uczestniczy na razie nieco ponad 20 producentów.

Zgodnie z licznymi prognozami ekspertów, media społecznościowe nieuchronnie wkraczają bezpośrednio w obszar e-commerce. Instagram uruchomioną we wtorek usługą skrócił o jeden ważny krok drogę użytkowników do zakupu wybranego produktu. Do tej pory, jeśli zainteresował ich towar, prezentowany w Instagramie na profilu danego producenta, musieli odwiedzić jego stronę, by tam dokonać zakupu. Teraz mogą to zrobić bez opuszczania aplikacji. Wystarczy wybrać opcję „Do kasy” (Checkout in Instagram) i podać swoje dane płatnicze.

Usługa jest wciąż w fazie pilotażowej. Dostępna jest tylko dla użytkowników Instagrama z USA, a w jej ramach można kupować produkty nieco ponad 20 znanych marek, takich jak Adidas, H&M, Nike czy Zara.

Instagram, aplikacja do publikowania zdjęć, będąca własnością Facebooka, chce być czymś więcej niż tylko serwisem społecznościowym, który umożliwia ponad miliardowi użytkowników dzielenie się fotkami. „Opcja Checkout to tylko część naszych długofalowych inwestycji w funkcje zakupowe. Jeszcze w tym roku wprowadzimy kolejne sposoby robienia zakupów bezpośrednio na Instagramie” – ogłosiła firma na swoim blogu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.