22.11.2016/15:33

Intermarche i Tesco największymi sieciami supermarketów w Polsce

Największą siecią supermarketów w Polsce pod względem przychodów jest Intermarche (z Grupy Muszkieterów). Francuski operator wygenerował w 2015 r. przychody na poziomie 4,4 mld zł. Na drugim miejscu uplasowały się supermarkety sieci Tesco, które miały przychody sięgające 4,2 mld zł. Warto jednak podkreślić, że obie firmy mają taki sam 11-proc. udział w polskim rynku supermarketów.

Na kolejnych miejscach uplasowały się sieci Dino i Polomarket, do których należy po 6 proc. rynku supermarketów. Jednocześnie przychody sieci Dino wyniosły w ubiegłym roku 2,5 mld zł, zaś Polomarketu 2,4 mld zł.

Kolejne trzy sieci, czyli Stokrotka, Piotr i Paweł oraz Delikatesy Centrum miały po 5 proc. udziału w rynku supermarketów. Przychody każdej ze wspomnianych sieci oscylowały wokół 2 mld zł.

Po 4 proc. udziału w rynku supermarketów miały sieci Mila i Delikatesy Alma. Jednocześnie sklepy Mila wygenerowały 1,7 mld zł przychodu zaś placówki Almy 1,6 mld zł. Warto dodać, że obecne problemy spółki Alma Market i jej ewentualna upadłość spowodują przetasowania na polskim rynku supermarketów. Warto zadać pytanie, która ze wspomnianych sieci będzie w stanie zagospodarować klientów Almy? Według ekspertów szansę na zwiększenie udziałów dzięki problemom krakowskiej sieci delikatesów ma sieć Piotr i Paweł oraz Carrefour z nowym konceptem premium swoich supermarketów.

Udziały sieci Carrefour w rynku supermarketów wynoszą 3 proc. przy przychodach na poziomie 1,3 mld zł. Takie same udziały w rynku ma sieć Eko Holding, jednak przychody spółki są o 200 mln zł niższe. Stawkę zamyka sieć Simply Market (z Grupy Auchan) z 2-proc. udziałem w rynku i przychodami na poziomie 0,8 mld zł.

Jak wynika z danych GUS i firmy Euromonitor opracowanych przez firmę Roland Berger, do Intermarche w 2015 r. należało ok. 2,5 proc. polskiego rynku spożywczego. Większymi udziałami w tak zdefiniowanym sektorze pochwalić mogły się: Jeronimo Martins/Biedronka (18,4 proc.), Tesco (5,8 proc.), Lidl (5,6 proc.), Kaufland (5,5 proc.), Auchan (4,6 proc.), Abc (4,5 proc.), Lewiatan (4,4 proc.), Carrefour (3,4 proc.) oraz Żabka i Freshmarket (3,1 proc.).

Dane za GK Emperia; Źródło: Strony internetowe sieci, prasa, Securities, dane za 2015 r.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • `Jozek 14.01.2017

    Patrząc na takie dane wydaje się to być bardzo dobry pomysł ~bohdan. Tylko trzeba się odważyć :)

  • bohdan 11.01.2017

    Czy myślicie, że prowadzenie własnego supermarketu to dobry pomysł? Franczyza Intermarche np.?

  • RS 29.11.2016

    A jaka jest definicja supermarketu? Delikatesy Centrum, wymienione w zestawieniu maja wiele sklepow poniżej 200m2. . Lewiatan ma 3000 sklepow, z tego kilkaset to sklepu 300 do 1000 m2.
    Obrot roczny Lewiatana to pona 10 mld. Zł.

  • trele 24.11.2016

    Do RS: a Lewiatan to supermarkety? Tylko częściowo przecież

  • he he he 24.11.2016

    A co to jest Lewiatan?

  • Rs 23.11.2016

    A gdzie Lewiatan z obrotami ponad 11 mld. Czy ktos zadponsorowal ten ranking?

  • wymagający konsument 23.11.2016

    Intermarche w Wągrowcu k. Poznania - ciasne alejki, regały tak wysokie że aż strach patrzeć w górę, nieprzyjemne światło jarzeniówek. Komfort zakupów = 0. Całe szczęście że po sąsiedzku działa Kaufland, Lidl i Mila, gdzie są lepsze warunki do robienia zakupów.

  • Mat 23.11.2016

    Niezła matematyka Eko ma taki sam udział w rynku jak Carrefour ale przychody niższe o 200 mln zł.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.