04.03.2020/09:15

Irlandzkie kosmetyki i produkty rzemieślnicze coraz popularniejsze na świecie

Cztery dni, blisko 3000 detalistów z całego świata, ponad 400 marek – wiele z nich pokazujących swoje najnowsze kolekcje tylko na tym wydarzeniu – to najważniejsze liczby tegorocznych targów Showcase Ireland, najważniejszego w tym kraju spotkania detalistów z branży non-food

Impreza odbyła się w Dublinie, stolicy Irlandii już po raz 44. Na cztery halę główną tamtejszego Royal Dublin Society wypełnili wystawcy, kupcy i menadżerowie z kilkudziesięciu krajów świata. To jedno z najważniejszych wydarzeń dla tamtejszej branży kosmetycznej, odzieżowej, rękodzielniczej czy biżuterii.

– Showcase jest kluczem do rozwoju sprzedaży dla irlandzkiego sektora designu oraz produktów kraftowych. Daje firmom nieporównywalną z żadnym innym wydarzeniem szansę spotkania i zrobienia biznesu z kupcami z całego świata. To doroczne wydarzenie odgrywa także kluczową rolę w dawaniu międzynarodowego rozgłosu współczesnemu wzornictwu irlandzkiemu i produktom rzemieślniczym. Dzięki marketingowemu wsparciu Enterprise Ireland dla Showcase za granicą, możemy gościć kupców z 26 krajów – mówiła Louise Allen, managing executive w Design & Craft Council Ireland, organizatorze targów.

Produkty z historią

Enterprise Ireland to agencja irlandzkiego rządu, która odpowiada za promowanie ekspansji międzynarodowej tamtejszych firm, a także za rozpoznanie zagranicznych rynków i ułatwienie zaistnienia na nich irlandzkim przedsiębiorcom. Swoje biuro ma również w Warszawie.  Historycznie targi, w kontekście promocji wystawianych tam produktów, skupiały się głównie na krajach, w których mieszka wielu rdzennych Irlandczyków, m.in. Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych.

– Ostatnio rośnie także zainteresowanie naszymi produktami ze strony krajów europejskich, takich jak Francja czy Niemcy oraz Polska, ale wzrasta również liczba kupców z Chin i Japonii. Wielu z nich przyjeżdża do nas, ponieważ znają wartość irlandzkich produktów. One mają swoją historię, dziedzictwo, a także są autentyczne. Część z nich jest produkowana w bardzo nietypowy sposób np. wyroby dziewiarskie czy tekstylia. Dzianiny są charakterystyczne ze względu na swoje wzory, niegdyś każda rodzina produkująca tego typu rzeczy miała swój unikalny wzór, dzięki temu było łatwo zidentyfikować ich pochodzenie – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Steven Hughes, manager w Enterpirse Ireland.

Zwrócił on także uwagę na fakt, że wiele produktów oferowanych przez irlandzkie firmy, które wystawiały się na targach Showcase ma charakter upominkowy i jako takie starają się pozycjonować. Często powstają one w niedużych firmach, w których bardzo dużą rolę odgrywa jakość wyrobów oraz nietypowa receptura. Tak jest chociażby w przypadku kosmetyków.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.