16.01.2020/08:58

Izabella Maczkowska - Ciborowska, Chep Polska: Planujemy rozwój w przemyśle mleczarskim, piekarniczym i mięsnym [WYWIAD]

- Myślimy o zintegrowanym systemie Big Data dla naszych klientów, który będzie wspierać procesy trackingowe, działania proxy marketingowe oraz kontrolę wagi i temperatury towarów. Te wszystkie zmiany pokazują, że rynek paletowy to  o wiele więcej, niż tylko parę zbitych ze sobą desek - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager w Chep Polska i kraje bałtyckie.

Jaką pozycję ma w Polsce firma Brambles i jej spółki? W których kierunkach zamierzacie się Państwo rozwijać na polskim rynku?

Brambles to globalny dostawca rozwiązań dla łańcucha dostaw, obecny w ponad 60 krajach, głównie za sprawą marki Chep. Ściśle współpracujemy ze wszystkimi uczestnikami rynku, aby budować wydajne i zrównoważone łańcuchy dostaw, które stają się coraz bardziej nowoczesne i złożone. W Polsce Chep znajduje się wśród liderów poolingu paletowego z dwucyfrowym udziałem w rynku zarządzania paletami. Chcemy dalej rozwijać usługi i zasoby związane z poolingiem koncentrując się na naszym głównym nośniku, czyli palecie B1208 typu Euro Size. Obecnie rozwijamy również wprowadzone już na rynek rozwiązania takie jak palety ekspozycyjne: półpalety i ćwierćpalety.

Kluczowym elementem naszej strategii jest rozwój kanałów Last Mile Solution i First Mile Solution oraz dedykowanych im nośników i rozwiązań. W przypadku FMS chodzi przede wszystkim o optymalizację transportu surowców i materiałów od dostawcy, natomiast w przypadku LMS – dostarczenie produktu i jego ekspozycję w sklepie. Związany z nimi jest rozwój alternatywnych, a co za tym idzie, bardzo ekonomicznych rozwiązań, tzn. dostarczenie naszych nośników bezpośrednio do klientów, a w związku z tym ominięcie centrów serwisowych.

Które branże są dla was kluczowe, a w których chcielibyście się pojawić?

Obecnie skupiamy się przede wszystkim na naszej obecności w branży FMCG. Z naszych nośników korzystają największe marki na polskim rynku. Jesteśmy również głównym dostawcą palet dla sektora non-food, opakowaniowego jak również surowców do produkcji. Stawiamy także na bliską współpracę z sieciami, utrzymując z nimi relacje partnerskie i zwracając uwagę na ich potrzeby. Sukcesywnie zwiększamy też naszą siatkę centrów serwisowych. Oznacza to, że stale się rozwijamy i w związku z tym planujemy kolejne inwestycje.
Planujemy też ekspansję do nowych sektorów i na nowe rynki. Chcemy rozwijać nasze działania w przemyśle mleczarskim, piekarniczym oraz w szeroko rozumianej branży mięsnej. Rozważamy też zaangażowanie się w rynek DIY.

Jakie najistotniejsze wyzwania stoją obecnie przed branżą logistyczną oraz Państwa firmą w kontekście zmian zachodzących w łańcuchu dostaw? Na jakie rzeczy największą uwagę zwracają Państwa partnerzy?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.