Jacek Zarzecki na Kongresie Mięsnym 2019: Musimy pracować nad jakością i być transparentni
– Sektor wołowiny stoi przed bardzo dużą szansą wykorzystania obecnej sytuacji na rynku – powiedział podczas debaty „Od pola do stołu” podczas Kongresu Mięsnego 2019 Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców Producentów Bydła Mięsnego.
Zarzecki podkreślił, że przetwórcy i producenci wołowiny są pierwszym sektorem, który stworzył spójną strategię promocji polskiego mięsa wołowego. Jej głównym celem ma być uświadamianie konsumentów w kwestii pochodzenia produktu. – Pełna identyfikacja i transparentność naszej branży może spowodować, że spożycie wołowiny jeszcze bardziej wzrośnie – powiedział prezes PZHPBM.
Podkreślił jednocześnie, że spożycie wołowiny w dynamicznie wzrasta. W 2015 roku było to 1,2 kg na osobę, natomiast w 2018 roku już 3,3 kg. Jednocześnie wskaźnik eksportu to blisko 86 proc. produkcji. – Polska jest szóstym producentem wołowiny w Europie i drugim krajem pod względem eksportu po Irlandii. Nie mamy się czego wstydzić, ale nadal mamy nad czy pracować. To przede wszystkim jakość i powtarzalność, a po ostatnim kryzysie także transparentność. Musi być on jednak kompleksowa, ponieważ system musi zostać uszczelniony wspólnie. W przeciwnym razie będziemy się zmagać z podobnymi problemami przez dłuższy czas. Powinniśmy wysłać komunikat, że polska wołowina jest bezpieczna i wysokiej jakości – zaznaczył Jacek Zarzecki.
1