02.04.2020/10:07

Jak handel może obronić przed pandemią koronawirusa? Automatyzacja i samoobsługa kluczem do bezpieczeństwa

Era pandemii koronawirusa zmusza detalistów do zmiany wielu procesów biznesowych, a także zredefiniowania pojęcia doświadczenia zakupowego klienta. Tradycyjne modele w takiej sytuacji nie sprawdzają się.

Eksperci z Modern Expo Group, globalnego dostawcy kompleksowych rozwiązań dla retailu oraz firmy MINT Innovations, która należy Grupy i skupia się na rozwoju automatycznego wyposażenia dla handlu, podpowiadają na czym detaliści powinni skupić się w dobie zagrożenia. Rekomendują sposoby, które mogą pomóc w czasie ogólnoświatowego kryzysu.

Automatyczne tworzenie kolejek i kontrola ilości klientów w sklepie

– Współczesne wyzwania nie tylko motywują nas do poszukiwania nowych sposobów rozwoju portfolio, ale także pozwalają przyjrzeć się już dostępnym rozwiązaniom z innej perspektywy. Jednym z nich jest system elektronicznej kolejki, który automatycznie steruje liczbą klientów przebywających w sklepie – informuje Modern Expo, rekomendując jeden ze swoich produktów.

Dzięki temu pracownicy nie będą już musieli samodzielnie kontrolować liczby klientów odwiedzających sklep. System elektronicznej kolejki przypisuje każdemu odwiedzającemu indywidualny numer, który musi pobrać. Gdy odpowiednia liczba pojawi się na ekranie, klient może zeskanować swój kod QR lub kod kreskowy na czytniku i wejść do środka. Gdy klient wychodzi ze sklepu, urządzenia zabezpieczające powiadamiają cały system za pośrednictwem aplikacji mobilnej, terminala lub automatycznej bramki i umożliwiają wejście następnemu kupującemu.

Rozwiązanie pozwala ograniczać liczbę osób, które znajdują się w jednym momencie w strefie handlowej. Zmniejsza również ilość kontaktów z pracownikami sklepu z klientami.

Zdalna kontrola sprzedaży

Inny pomysł to inteligentne półki, które pozwalają detaliście uniknąć strat z powodu braków produktów i jednocześnie nie wymagają fizycznej obecności w sklepie.

– Zdalna monitorowanie poziomu sprzedaży bazuje na sztucznej inteligencji oraz rozpoznawaniu obrazów przez komputer. Zapewnia automatyczną analizę liczby konkretnych SKU na półce, ilości towaru w „wirtualnym” magazynie oraz wskaźnika wysokości obrotu. Nie ma potrzeby osobistego sprawdzania czy produkt jest wyłożony na półce. Wszystkie dane można zobaczyć na ekranie smartfona lub komputera – tłumaczą eksperci z Modern Expo Group, pokazując zalety swojego rozwiązania.

Inteligentna półka może zostać zaimplementowana na istniejących już regałach z systemem popychaczy lub kamerami. Dzięki temu można zmniejszyć czas integracji rozwiązania z całym systemem.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ddddd 07.04.2020

    Za dwa, trzy tygodnie (miejmy nadzieje) wszystko się skończy a tu rozwiązania, systemy pewnie za setki tys czy mln $ - ktoś chce szybko zarobić na wirusie. Ps redakcjo dajcie spokój z takimi bzdetami, włosy się jeżą (nie z powodu wirusa) ale jak się czyta o tych pomysłach

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.