01.08.2016/08:32

Jak kształtują się preferencje kulinarne Polaków? - raport Polska na Talerzu 2016

W Polsce rośnie jednak nie tylko liczba osób stołujących się na mieście, ale również świadomość tego, co punkty gastronomiczne powinny sobą reprezentować. Głównymi czynnikami, które sprawiają, że badani pozytywnie oceniają lokal i chętnie do niego wracają, są wysoka jakość dań, na którą wskazało 62 procent respondentów, przystępne ceny - 46 procent respondentów oraz wysoki poziom obsługi - 32 procent respondentów. - Liczy się zarówno to, co znajduje się na naszych talerzach, jak i atmosfera, którą lokal nam zapewnia. Jesteśmy gotowi pokonywać większe dystanse, by dobrze zjeść, zatem położenie danej jadłodajni przestaje mieć wpływ na nasz wybór. Zdecydowanie zauważalne są natomiast wpływy kultury slow life, w której liczy się jakość, a nie ilość – stwierdza psycholog Dorota Minta.

Przy tak dużej różnorodności i szerokiej ofercie nie lada wyzwaniem jest wybór lokalu i podjęcie decyzji, w które miejsce warto się udać. Gdzie zatem najczęściej szuka się informacji o lokalach i jakie źródła są dla konsumentów wiarygodne? Jak podaje raport, najpopularniejszym sposobem pozyskiwania informacji są rekomendacje znajomych oraz rodziny, wskazane przez 60 procent respondentów. Kolejno uplasowały się Internet - 26 procent respondentów oraz serwisy społecznościowe - 25 procent respondentów, odnotowując wyraźny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Warto podkreślić, że informacji o danym miejscu szukają często ci, którzy na jedzenie poza domem wydają powyżej 100 zł w tygodniu oraz w weekendy. Częściej robią to też kobiety, mieszkańcy największych miast oraz osoby z wyższym wykształceniem.

Badani przyznają, że coraz częściej jadają poza domem, a ich wydatki na posiłki rosną. Kwota wydawana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, oscyluje zazwyczaj od 10 do 30 zł, co zadeklarowało 34 procent respondentów. Naturalnie, im częściej jada się „na mieście”, tym jest ona wyższa.

- Wyniki raportu jednoznacznie potwierdzają obserwacje i badania, jakie prowadzę wśród moich klientów - jakość dania to najważniejszy czynnik wpływający na wysokość obrotów. Należy jednak pamiętać, że istotne jest także stałe utrzymywanie odpowiedniej korelacji ceny do jakości. Osobiście uważam, że wnioski płynące z przedstawionych wyników badań są receptą na sukces w gastronomii. Należy zadbać nie tylko o to, jak ugotować, ale także o to, jak dobrze przekalkulować i w odpowiedni sposób zaprezentować efekt pracy gościom – podsumowuje Piotr Rogowski, manager zewnętrzny firmy Globcost.

artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.