12.03.2019/13:09

Jakie trendy napędzają marketing w branży pet food?

Wśród konsumentów znacząco wzrasta zainteresowanie produktami premium. Zagraniczne badania Nielsena z 2016 roku pokazują, że właściciele zwierząt są bardziej zainteresowani jakością karmy dla zwierząt, a mniej jej ceną. Prawie połowa Amerykanów deklaruje, że mogłaby poświęcić koszt domowej subskrypcji Netflix na rzecz wysokojakościowej karmy dla zwierząt. Podobnie, co najmniej 55% amerykańskich i francuskich posiadaczy zwierząt mogłaby poświęcić na ten cel spożycie czekolady. 

Informacje pod lupą konsumenta

Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi przy wyborze produktów dla zwierząt, poszukując informacji na ich temat w różnych źródłach.  Kluczowym elementem, który wpływa na wybór karmy jest jakość produktu. Dlatego konsumenci szczegółowo analizują informacje o produktach i ich składzie, zawarte na opakowaniu. Atrakcyjny wygląd opakowania karmy to must have każdego liczącego się marketera w branży pet food, który może dzięki temu uwypuklić czynniki potwierdzające jego jakość. Jeżeli klient dokonuje zakupu karmy w sklepie specjalistycznym, oczywistym źródłem informacji na temat produktów jest sprzedawca. Natomiast w fazie poszukiwania informacji na temat produktów to internet wpływa w znaczący sposób na postawy konsumentów. 

Jakie są najważniejsze kanały komunikacji z konsumentami w branży pet food w Polsce wg ekspertów branży? - W masowym rynku, największy udział od lat ma telewizja, która niewątpliwie buduje zasięg i świadomość marki. Spada udział magazynów, ale nie będzie zaskoczeniem, że rola online rośnie bardzo szybko również w tej kategorii. W obszarze specjalistycznym ważną rolę odgrywają dedykowane działania, magazyny branżowe, ale również eventy, wystawy, targi, współpraca z klinikami weterynaryjnymi, czy ekspertami. Te działania mają budować zaufanie do marki i podnosić jej prestiż. – mówi Grażyna Leloch-Wilgat. - Właściciele zwierząt lubią dzielić się swoimi opiniami, dlatego komunikacja online ma wiele przewag, jest interaktywna, pomaga w nawiązaniu relacji, buduje zaufanie, i tym samym wpływa na to jak marka jest postrzegana. Rozwiązania łączące online z offline, np.  w sklepie są również ważną częścią customer journey. Mimo, że nadal najwięcej wydatków reklamowych w tej kategorii jest w TV, to źródłem wiedzy są m.in. media społecznościowe, influencerzy, fora, e-commerce. Inaczej wygląda to w kanale specjalistycznym, gdzie bardzo dużą rolę odgrywają eksperci, sprzedawcy, weterynarze, czy hodowcy – dodaje ekspert z Butcher’s Pet Care.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.