Jakość mięsa jest dla konsumentów najważniejsza
Rynek spożywczy i gastronomiczny zmienia się w szybkim tempie. Świadomość konsumencka w Polsce z roku na rok staje się coraz większa. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań przyjaznych środowisku. Wiele osób deklaruje przejście na wegetarianizm lub flexitarianizm.
Wyniki najnowszych, międzynarodowych badań dotyczących rynku mięsa, przeprowadzonych na zlecenie Goodvalley, pokazują czym w głównej mierze kierują się konsumenci przy wyborze mięsa. Przede wszystkim wskazują one na wskazują na wzrost preferencji konsumpcji z poszanowaniem środowiska naturalnego. Do najważniejszych atutów poszukiwanych produktów mięsnych należą między innymi naturalność produktu rozumiana jako brak sztucznych dodatków w gotowym produkcie (68 proc.) oraz brak stosowania antybiotyków podczas chowu zwierząt (60 proc.). Stosowanie pasz wolnych od GMO jest istotne dla co drugiego konsumenta (43 proc.).
Dodatkowo co czwarty badany podkreśla, że podczas zakupu mięsa zwraca uwagę na to, czy pochodzi ono od producenta przyjaznego klimatowi, a 48 proc. za ważny uznaje fakt, że hodowla była prowadzona w Polsce.
Jak podkreślają eksperci Goodvalley, najbardziej zaskakuje brak przywiązania konsumenta do pozytywnych wrażeń smakowych oraz to czy pochodzi ono od nowoczesnego producenta. Jako ważne uznało te czynniki jedynie 5 proc. ankietowanych.
– Klient chce, aby kupowany przez niego produkt był wolny od sztucznych ulepszaczy smaku czy konserwantów takich jak azotany sodu. Do tego dochodzi również chęć nabywania mięsa, które nie ma w sobie antybiotyków. Pod tym względem świadomość konsumencka w Polsce rośnie bardzo szybko, a Polacy zwracają uwagę nie tylko na etykietę, ale również na skład. Dlatego właśnie bardzo ważne, aby skład jak najprostszy i jak najkrótszy. Właśnie po takie produkty najchętniej sięgają Polscy konsumenci – podsumowuje Paweł Nowak, dyrektor Goodvalley.
1 komentarz
-
06.03.2020
Dobrze że na rynku są producenci, którzy mają świadomość odpowiedzialności za przyrodę, środowisko i za zdrowie konsumentów.
Oby tylko nie był to outsider rynkowy, a ogólny trend w produkcji wyrobów mięsnych i samego mięsa.
2