05.02.2020/10:13

Janusz Stroka, prezes Netto Polska: Warunki w handlu są coraz trudniejsze, ale jesteśmy elastyczni

W zeszłym roku na globalny rynek żywności i napojów miały wpływ trzy kluczowe trendy – wygoda, zrównoważona gospodarka i żywność funkcjonalna. Jest to wynik zwiększającej się świadomości konsumentów – ocenia Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Na rynku dyskontów panuje bardzo silna konkurencja. Dodatkowym wyzwaniem są niehandlowe niedziele. Jak Netto radzi sobie z tymi wyzwaniami? – Dzięki wprowadzeniu zróżnicowanej oferty produktowej, jesteśmy w stanie dotrzeć do najbardziej wymagających konsumentów, zarówno tych młodszych, jak i starszych – podkreśla Janusz Stroka. – Co więcej, w mijającym roku zaproponowaliśmy naszym klientom aż trzy programy lojalnościowe z prawdziwego zdarzenia. Dzięki nim do sprzedaży wprowadziliśmy marki luksusowe, m.in. Rosenthal czy Schott Zwiesel, co okazało się wielkim sukcesem sprzedażowym – dodaje.

– Stworzyliśmy także autorski, dedykowany przedsiębiorcom i instytucjom program „Czas na biznes”, który jest skierowany do firm i klientów instytucjonalnych. Daje możliwość odroczonej płatności bezgotówkowej bez odsetek i prowizji we wszystkich sklepach Netto w Polsce – zaznacza.

Ekspert zwraca uwagę, że w bieżącym roku na kondycję firm działających na polskim rynku wpływać będzie wiele czynników, w tym przede wszystkim: rosnące koszty pracy, kolejne wolne niedziele, wzrost kosztów energii i transportu, inflacja oraz zapowiadany od kilku lat podatek handlowy. – Dostosowanie się do coraz trudniejszych warunków zewnętrznych bez wzrostu cen i przy zachowaniu jakości produktów będzie z pewnością wymagało od nas i od naszych dostawców ogromnej elastyczności – przyznaje Stroka.

– Sieć handlowa Netto jest i będzie dyskontem, ale poza niskimi cenami, oferujemy również wysoką jakość produktów. Mimo problemów, które już dostrzegamy, na pewno pozostaniemy wierni tej zasadzie – zapewnia.

Dodaje, że rozwój siedzi handlowej Netto w dalszym ciągu będzie odbywał się w oparciu o model 3.0, który ma być ukłonem w kierunku potrzeb obecnych klientów, jak i odpowiedzią na panujące trendy rynkowe. – Chodzi tu o działania proekologiczne, skupianie się na dostarczeniu inteligentnych rozwiązań z zakresu zdrowia fizycznego i psychicznego oraz wykorzystanie nauki i technologii podczas produkcji, zarówno żywności, jak i opakowań. Działamy zgodnie z tymi trendami i z całą pewnością zamierzamy kontynuować ten kierunek. Większy nacisk będziemy kłaść na technologie i społeczną odpowiedzialność biznesu, szczególnie jeśli chodzi o rozwiązania służące ochronie środowiska naturalnego. Ostatnie wydarzenia światowe pokazują, że jest to absolutny priorytet dla odpowiedzialnej firmy, jaką jesteśmy – podsumowuje prezes Netto Polska.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • xxxxx 05.02.2020

    i znów ten uśmiech...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.