07.07.2014/22:06

Jednorazowe pieluszki dla dzieci

Dla coraz większej grupy klientów marki własne są produktami pierwszego wyboru. Tak dzieje się m.in. w przypadku pieluszek, gdzie liderem jest rozwijana przez Biedronkę marka Dada. Mimo to producenci markowych wyrobów nie zamierzają składać broni.

Udział marek własnych w kategorii chusteczek nawilżanych w 2013 roku wyniósł 46 proc. W takim samym stopniu private labes kontrolują rynek chusteczek nawilżanych dla dzieci – wynika z danych Nielsena przygotowanych na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Liderem kategorii pieluch jest Dada, oferowana przez Biedronkę. Swoje brandy rozwija większość operatorów – m.in. Lidl, Tesco, Carrefour, Auchan i Rossmann.

Marka to jakość

Oliwia Madrak­‑Budzińska z działu marketingu ds. rynku polskiego TZMO zapewnia, że pieluszki znanych brandów bronią się jakością. – Dbamy o to, aby Bella Baby Happy były w pełni oddychające, nie uwierały oraz nie podrażniały niemowlęcej skóry – zapewnia.

Również Pampers zabiega o portfele konsumentów, nie szczędząc wysiłków, by jego pieluchy wciąż zasługiwały na miano najsuchszych. Testy porównawcze, które przeprowadził właściciel marki, firma Procter & Gamble, wykazały, że w tej kategorii najlepiej radzą sobie Pampers Active Baby i Pampers Premium Care. Pierwsze, zaliczane do segmentu ekonomicznego, są wyjątkowo chłonne dzięki specjalnemu wkładowi. W drugich, skierowanych do bardziej wymagających konsumentów, zastosowano technologię DryMax, dzięki której pieluszki są do 20 proc. cieńsze, choć wyjątkowo chłonne: producent deklaruje, że Pampers Premium Care absorbują dziesięć razy więcej wilgoci niż same ważą.

Zdrowie i komfort w cenie

Co jest ważne dla klientów sięgających po markowe pieluszki? Oliwia Madrak­‑Budzińska nie ma wątpliwości, że rodzice kierują się troską o zdrowie i komfort dziecka. – To dlatego, kupując pieluszki oraz inne produkty do pielęgnacji maluchów, dokładnie sprawdzają skład oraz materiały, z których są wyprodukowane – mówi.
Badania konsumenckie dowodzą, że rodzice oszczędzają na wielu rzeczach, ale nie na artykułach dla dzieci, zwłaszcza gdy te są bardzo małe. Dlatego wiodący producenci, chcąc coraz trafniej spełniać oczekiwania konsumentów, wciąż ulepszają swoje produkty. Ostatnio firma TZMO zmodyfikowała mniejsze pieluszki – Before Newborn, Newborn oraz Mini. Producent udoskonalił wkład chłonny, a więc tę część pieluszki, która ma największy kontakt ze skórą i jest kluczowa dla zachowania suchości. Dzięki temu to, co pieluszka ma wchłonąć, szybko wnika w jej głąb i utrzymuje się z dala od skóry malucha. Takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko podrażnień.

Dobre niekoniecznie droższe

Wydawałoby się, że jakość jakością, ale cena pieluszek markowych zmusza wiele rodzin do sięgania po artykuły marek własnych. To jednak stereotyp, pieluszki markowe wcale nie są na straconej pozycji. – Większość sklepów regularnie proponuje klientom atrakcyjne promocje cenowe na pieluszki Happy, a rodzice oczekują takich ofert i chętnie z nich korzystają – zapewnia nasza rozmówczyni z TZMO.

Również Pampersowi udało się zadać kłam opiniom, że marka jest droga. Z myślą o rodzinach, które mają napięty budżet, powstały pieluszki Pampers Sleep&Play. Ich przystępna cena (mniej niż 30 zł za 50 sztuk) sprawia, że stanowią mocną konkurencję nawet dla pieluszek dyskontowych marek własnych.

W sklepach oferujących kosmetyki i artykuły chemii gospodarczej powinno się znaleźć miejsce na pieluszki jednorazowe. Ważne jednak, by osoby prowadzące placówkę zadbały o właściwą ekspozycję. – Oczywiste, że im mniejszy punkt, tym trudniej jest pokazać całą gamę produktów, jednak warto zadbać o kluczowe, najczęściej kupowane warianty – przekonuje Oliwia Madrak­‑Budzińska. W ofercie nie powinno zatem zabraknąć pieluszek w najmniejszym rozmiarze dla noworodków oraz formatu maxi, z którego niemowlęta korzystają najdłużej. Ważne jest, aby produkty były wyeksponowane w widocznym miejscu. Może to być np. strefa z artykułami higienicznymi lub produktami dla dzieci i niemowląt – obok mleka lub dań w słoiczkach.
Anna Zawadzka­‑Szewczyk


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (136) Czerwiec - Lipiec 2014

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Arletta 26.02.2019

    Dla swojego dziecka wybieram pieluszki wielorazowe z tinystar.pl. Po pieluszkach jednorazowych miał odparzenia i nie mogliśmy sobie z nimi poradzić

  • Yuriy Vaskiv 08.09.2015

    Dobrego dnia пишимо do was bo handlujemy na gurt Pieluszki Happy różnych rozmiarów
    Znajdujemy się miasto Lwów opłata gotówka kupujemy палетами
    Co możecie nam zaproponować po cenie
    Po dokumentach albo tax free albo bez dokumentów
    тел 38067-294-52-47

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.