30.04.2020/07:02

Jesteśmy partnerami nie tylko na czas prosperity - Rozmowa z Członkiem Zarządu PARTNER CENTER – Adamem Drozdowskim

Najważniejszą wartością jest dla nas partnerstwo. Ze wszystkimi hotelami i restauracjami  budujemy nasze relacje od dawna i wiemy, że w tak trudnych chwilach musimy trzymać się razem. Razem też powinniśmy stawić czoła obecnemu kryzysowi. Dlatego postanowiliśmy nie czekać na pomoc od strony państwa i rządu - mówi w rozmowie Adam Drozdowski, członek zarządu Partner Center.

Epidemia koronawirusa wpływa bezpośrednio na nasze życie i na większość gałęzi gospodarki. Jak na tym tle wygląda sytuacja w branży winiarskiej?

Nasza branża znalazła się z dnia na dzień w bardzo trudnej, kryzysowej sytuacji. Partner Center swoją działalność handlową opiera na obu głównych kanałach dystrybucji jakim są Off Trade i HoReCa. Jednak wszystko zmieniło się wraz  z wprowadzeniem na terenie naszego kraju stanu epidemicznego związanego z rozwojem wirusa SARS-CoV2. Na skutek tego pojawiły się, decyzją władz państwowych, bardzo istotne ograniczenia, przede wszystkim w funkcjonowaniu sektora HoReCa. W tym miejscu trzeba podkreślić, że dla naszej firmy ten sektor jest niezwykle istotny ponieważ współpracujemy zarówno z  międzynarodowymi jak i  lokalnymi sieciami hoteli, a także z kluczowymi na rynku polskim restauracjami – w sumie w tym segmencie obsługujemy kilkuset klientów.

Maciej Chojna – Prezes Stowarzyszenia Beskidzki Klub Kulinarny: „Sytuacja w jakiej znalazła się nasza branża ma przynajmniej dwojakie znaczenie: po pierwsze czas na dogłębną analizę dotychczasowej działalności, po drugie możliwość pracy rozwojowej w fazie planowania żeby po "powrocie do normalności" móc z gotowym planem rozpocząć nowy rozdział gastronomii z większą świadomością i dojrzałością. Jak na razie jesteśmy w stresie związanym z pandemią, a zaraz obok biegnie stres ekonomiczny, który wkrótce "weźmie górę" nad tym pierwszym i będzie to prawdziwa weryfikacja branży. Przetrwają nie tylko ci z największym kapitałem zapasowym, ale również ci przedsiębiorcy, dla których celem głównym nie jest zarabianie pieniędzy, ale rozwój.

Co się zmieniło w sektorze HoReCa po wprowadzeniu stanu epidemicznego i kolejnych, coraz bardziej restrykcyjnych ograniczeń?

Nasi partnerzy z poszczególnych kanałów dystrybucji zostali dotknięci ograniczeniami w różnym stopniu. Restauracje musiały zaprzestać normalnej działalności. Duża część z nich przestawia się na realizację zamówień w systemie dowozów, starając się adaptować do nowej rzeczywistości jednak nie wszyscy nasi partnerzy są przygotowani na taką formę ze względu na charakter prowadzonego biznesu. W najgorszej sytuacji znalazły się hotele zarówno te sieciowe, jak i prywatne zmuszone do anulowania wszystkich bieżących rezerwacji i zamknięcia.  Stawia to wszystkich naszych partnerów w bardzo trudnej sytuacji finansowej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.