24.07.2014/13:53

Kabanosy i kiełbasa do plecaka

Konsumenci coraz chętniej sięgają po kabanosy i suche wędliny. Latem ich spożycie wzrasta o 40 proc., a wakacyjne wojaże stają się przyjemniejsze.

Wraz z zanikającym widmem kryzysu Polacy zdecydowanie częściej sięgają po droższe i lepsze wyroby mięsne. Wędliny wysokiej jakości mają wzięcie przez cały rok (jak podaje Główny Urząd Statystyczny ich spożycie sięga już 8 kg na osobę, a w 2000 roku nie przekraczało 5,3 kg). Prym wiodą produkty podsuszane, szczególnie kabanosy, których segment rozwija się w błyskawicznym tempie, a jego wartość sięga już 650 mln zł.

Konkurencja dla grillowania

Czy możemy już mówić, że wyodrębniła się specjalna, „letnia” kategoria wędlin?

– Zdecydowanie tak – odpowiada Jacek Ziąbski, dyrektor marketingu Zakładów Mięsnych Olewnik. – Latem największą popularnością cieszą się wędliny suche. Dzięki swoim właściwościom nie powodują namiękania kanapek w podróży, a przede wszystkim nie psują się szybko, więc doskonale sprawdzają się w trakcie wyjazdów, wygrywając z produktami klasycznymi. Dodatkowo latem rośnie zapotrzebowanie na lekką kuchnię, a produkty suche, ze względu na wysuszenie, wydają się po prostu lżejsze i nadają się na przekąski.

Jacek Ziąbski podaje też, co potwierdza większość rozmówców, że latem sprzedaż wędlin podsuszanych rośnie aż o 40 proc. w stosunku do zimy.

O nowym trendzie wspomina również Zenon Kiełt, dyrektor ds. badań i rozwoju Indykpolu. Jak przyznaje, rynek produktów przekąskowych jest w Europie mocno rozwinięty. Przykład rynku niemieckiego dowodzi, jak duże jest to zainteresowanie i właśnie w Niemczech poziom dystrybucji takich wyrobów jest zdecydowanie wyższy niż w Polsce. U nas wciąż pokutuje przekonanie, że wędliny należy przechowywać w lodówce. Na szczęście właśnie kabanosy przełamują tę barierę.

– Wprawdzie nadal w okresie letnim prym wiodą głównie produkty na grilla, można dodatkowo wyróżnić grupę wędlin, która świetnie wpisuje się w czas upałów ze względu na swoją praktyczną zaletę – nie wymagają przechowywania w lodówce – dodaje Justyna Baumann, brand manager z firmy Balcerzak i Spółka. Ma na myśli odporne na wysokie temperatury wędliny suche i dojrzewające. Jej opinię potwierdza Ignacy Kowalski, dyrektor handlowy spółki Madej Wróbel. – Produkty te mają wysoką zawartość mięsa i doskonałą jakość – stwierdza. – Polacy bowiem coraz częściej zwracają uwagę na to, co napisano na etykiecie. Dzięki temu ich wybór staje się bardziej świadomy.

Marcin Makota, specjalista ds. marketingu w firmie Pamso dodaje, że produkty z tej kategorii zachowują walory smakowe i aromatyczne w temperaturze 18 stopni. Stąd ich przydatność i wszechstronność.

W poszukiwaniu jakości i wygody

Ten trend to efekt naszego codziennego biegu. Cenimy swój czas. Poszukujemy – jak stwierdza Justyna Niemczuk, dyrektor handlowy Zakładów Mięsnych Łmeat­‑Łuków – połączenia jakości, smaku i wygody. Sięgamy po produkty praktyczne, wyjątkowe smakowo, wygodne i szybkie w przygotowaniu. Liczą się te lekkie, zapewniające odpowiednią porcję energii. Istotną rolę zaczyna także odgrywać sposób pakowania produktów – upowszechniają się opakowania typu „otwórz­‑zamknij”.
Podobną opinię wyraża także wiceprezes i dyrektor marketingu firmy Tarczyński, Marek Kmiecik: – Kategoria kabanosów stała się bardzo popularna w ostatnich latach. Pojawiają się innowacyjne smaki – przykładem chilli, ser, zielony pieprz, orzech włoski, czy limitowana wiosenna seria z chrzanem i opakowań. Popularność zyskują opakowania małe, na „jeden raz”, np. 80 g – opowiada.

Jacek Ziąbski z ZM Olewnik mówi przy tym, że konsumenci lubią szukać niespodzianek i testować. Rynek wędlin to nie tylko sprawdzone receptury i uznane smaki, ale i nowości. Jest ich coraz więcej, by zapewnić konsumentom duży wybór.





Idealnie dobrane przyprawy

Na lato zdecydowanie polecam Kiełbasę Perfekcyjną Krakowską Suchą Olewnik. Jest wędzona, pieczona i suszona przez wiele dni. Do produkcji wybierane jest doskonałej jakości mięso wieprzowe z szynki, które w połączeniu z idealnie dobranymi przyprawami i ziołami daje niepowtarzalny smak i aromat. Produkt nie zawiera sztucznych barwników i jest bez dodatku glutaminianu i fosforanów. Nowości planujemy w drugiej połowie roku.

Jacek Ziąbski, Olewnik



Nowości na każdą okazję

Warto sięgnąć po Kabanos drobiowy z wieprzowiną w nowej odsłonie (143 g mięsa na 100 g produktu), Kabanos królewski wieprzowy (155 g mięsa na 100 g produktu) i po słynną Polską surową długo dojrzewającą (172 g mięsa na 100 g produktu) czy Kiełbaski bolońskie (172 g mięsa na 100 g produktu). Produkty te są pakowane również w formy stałowagowe – wygodne dla podróżników. Polecam też Coppa baleron długo dojrzewający i Kindziuk oraz impulsowe specjały pod wspólnym szyldem „PrzySnacków Konesera”: pokrojone w plasterki Kiełbasa polska surowa długo dojrzewająca i Kiełbaski bolońskie oraz długo dojrzewający kabanos. To trzy nowości idealne na wszelkie okazje.

Justyna Baumann, Balcerzak i Spółka











Doskonałe na przekąskę

Polecam Tarczyński Kabanosy Extra – doskonale wysuszone, idealnie kruche, z najlepszego mięsa o gramaturze 80 g w formie impulsowej przekąski oraz cieniutkie Tarczyński Kabanosy Exclusive. To idealna przekąska podczas letnich wyjazdów, pikników czy imprez plenerowych. Ofertę wzbogaciliśmy o innowacyjne smaki: chilli, serowy, z zielonym pieprzem czy orzechem włoskim.

Marek Kmiecik, Tarczyński



Wybór na podróż

Oferujemy wyśmienite kabanosy wołowe z serii Świat Szlachetnej Wołowiny – 100 g produktu powstaje ze 166 g wyselekcjonowanego mięsa. Mają one wysoką wartość odżywczą. Naszą specjalnością są, słynące z wyjątkowego smaku i jakości (100 g wyrobu ze 181 g mięsa wieprzowego), kabanosy wieprzowe z serii Łukowska Spiżarnia. W podróży sprawdzi się też Kiełbasa krakowska sucha certyfikowana systemem jakości QAFP. Odznaczone prestiżowym wyróżnieniem wędliny charakteryzują się wyjątkowym smakiem i szczególnym aromatem, dzięki czemu zadowolą nawet wymagające podniebienia.
Justyna Niemczuk, Łmeat­‑Łuków



Wojciech Chełchowski


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (136) Czerwiec - Lipiec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.