30.12.2016/11:39

Kamila Kaliszyk, Mastercard Europe o wyzwaniach dla branży FMCG w 2017 r.

Zdaniem Kamili Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe jednym z najważniejszych trendów w 2017 r. będzie rosnący wpływ nowoczesnych technologii na branżę handlową.

- Według najnowszej edycji autorskiego badania Mastercard pt. „Omnishopper 2017”, już teraz niemal 80 proc. konsumentów twierdzi, że podczas zakupów korzysta z nowych technologii, a prawie połowa z nich w czasie zakupów w sklepie sprawdza alternatywne oferty lub szuka informacji o produktach na smartfonie. Dlatego w dalszym ciągu rozwijać się będzie trend omnichannel, w ramach którego poszczególne kanały obsługi, w tym online i mobilny, będą zlewać się w oczach konsumenta w jeden, a każda forma obsługi będzie musiała zapewniać mu równie wysoką satysfakcję - wyjaśnia Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

I dodaje: - Spodziewam się, że postępować będzie również automatyzacja, co pozwoli skrócić kolejki i ułatwi robienie zakupów. Na etapie płatności wyzwaniem będzie sprawić, żeby była ona wręcz niezauważalna dla klienta, a jednocześnie żeby zachował on kontrolę nad swoimi wydatkami oraz miał poczucie bezpieczeństwa swoich pieniędzy.

- Innowacje technologiczne powinny też ułatwiać konsumentowi podejmowanie decyzji zakupowych. Coraz częściej systemy typu CRM będą służyć do identyfikacji potrzeb klienta i dostosowywania przekazów promocyjnych oraz oferty do jego stylu życia i aktualnych potrzeb, tak jak jest to w naszym programie partnerskim Priceless Specials – podsumowuje Kamila Kaliszyk.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.