08.12.2016/08:35

Kaufland mocno się rozpycha na polskim rynku

Z ponad liczbą ponad 200 super- i hipermarketów na polskim rynku detalicznym jest według ekspertów DM PKO BP czwartym pod względem udziału (3,5 proc.) operatorem detalicznym w naszym rynku.

Sieć Kaufland działa w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Polsce, Chorwacji, Rumunii oraz Bułgarii. Kaufland należy do grupy Schwarz Beteiligungs, która jest również właścicielem sieci Lidl. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w 2001 roku, obecnie działa ich 203. Operator otwiera ok 10-15 nowych placówek rocznie.

Przychody spółki rosną w średniorocznym tempie 12 proc. CAGR. W 2015 r. ich wartość zbliżyła się do 9 mld zł, co odpowiada 3,5 proc. wartości polskiego rynku FMCG. Grupa Kaufland krok po kroku poprawia marżę EBITDA, w 2005 r. marża wyniosła 5 proc. Na koniec 2015 r. dług netto spółki wyniósł blisko 1,7 mld zł.

Niezadawalający zdaniem analityków DM PKO BP jest wskaźnik konwersji gotówki, który przy generowanych przez Kaufland wolumenach obrotów powinien być ujemny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.