07.10.2016/16:25

Kaufland testuje aplikację pozwalającą skanować produkty

Kaufland testuje w rumuńskich sklepach aplikację Scan&Pay na smartfony, która pozwala na skanowanie kodów kreskowych na produktach. Usługa ułatwia także płacenie za zakupy bez konieczności tracenia czasu w długich kolejkach. W sklepie jest specjalna kasa przeznaczona dla użytkowników aplikacji. Czy aplikacja może trafić także do polskich sklepów sieci?

Obecnie aplikacja testowana jest w jednym rumuńskim sklepie sieci, ale wkrótce ma zostać rozwinięta na kolejne placówki. Usługa jest dostępna w wersji na iOS i Android.

Warto przypomnieć, że Kaufland w Polsce w ostatnich dniach także udostępnił klientom w aplikację mobilną. Tym samym niemiecka sieć dołączyła do szerokiego grona detalistów, którzy wdrożyli tego typu usługę w naszym kraju.

Aplikacja mobilna Kauflandu w Polsce nie ma jednak tak rozbudowanych funkcji jak rumuńska usługa. Polska wersjapozwala na dzielenie się listami zakupów z rodziną i ze znajomymi oraz na przeglądanie oferty promocyjnej sieci. Daje także dostęp użytkownikom smartfonów i tabletów do obszernej bazy przepisów (ponad tysiąc).

Dzięki funkcji geolokalizacji, aplikacja potrafi także wskazać klientowi lokalizację najbliższego sklepu. Mało tego - aplikacja pokieruje bezpośrednio klienta do placówki Kauflandu za pomocą nawigacji.

Za pomocą aplikacji mobilnej niemieckiej sieci sprawdzić można także godziny otwarcia i adresy poszczególnych sklepów. Aplikacja wskaże też, czy w wybranej przez klienta placówce dostępne są stoiska obsługowe, piekarnia, czy grill-bar.

Aplikację mobilną Kauflandu pobrać można (bezpłatnie) w sklepach Google Play (system Android) oraz App Store (iOS). Na chwilę obecną sieć nie planuje wypuszczenia aplikacji na Windows Phone.

Do momentu publikacji artykułu aplikacja mobilna Kaufland w samym sklepie Google Play pobrana została ponad 100 tys. razy.

Można przypuszczać, że już wkrótce Kaufland zaoferuje także polskim klientom funkcję umożliwiającą skanowanie produktów. Warto także podkreślić, że działania związane z rozwojem aplikacji zakupowych w Polsce i Rumunii, a także innych rynkach są wstępem do rozwoju sprzedaży internetowej niemieckiej sieci. Przypomnijmy, że kilka dni temu kaufland uruchomił swój e-sklep w Berlinie.

Przypomnijmy, własne aplikacje mobilne posiada zdecydowana większość spośród największych sieci handlowych w Polsce, m.in. Biedronka, Tesco, Lidl, Żabka, Polomarket, czy Aldi. W ostatnich tygodniach aplikację w nowej, poprawionej wersji udostępniła także sieć Carrefour.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.