04.09.2018/16:43

Kaufland w Polsce bez 90 produktów Unilevera. Na liście wstrzymanych dostaw m.in. Knorr

Wobec znacznego podniesienia cen zakupu produktów firmy Unilever, Kaufland rezygnuje z dostaw blisko 500 indeksów dotychczas dostępnych w sklepach operatora. W Polsce sprawa ta dotyczy 90 artykułów marek Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

Taką informację otrzymaliśmy od biura prasowego Kaufland Polska w odpowiedzi na nasze pytanie, produktów których marek z oferty koncernu Unilever nie będą mogli kupić klienci sklepów Kaufland na terenie naszego kraju.

Przypomnijmy, że niemiecka centrala zdecydowała się na potężny, obejmujący blisko 500 indeksów, delisting z powodu znacznych podwyżek cen zakupu produktów, które wprowadził producent.

Kaufland nie zaakceptował nowych warunków współpracy i publicznie poinformował o decyzji o delistingu. Poza rynkiem niemieckim wstrzymane zostały dostawy produktów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji.

W przypadku Polski dotyczy to czterech popularnych marek: Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. Warto odnotować, że operator nie wymienił za to takich brandów, jak Lipton, Magnum, Ben & Jerry's Domestos, Rexona, Dove oraz dostępnej na naszym rynku lokalnej marki Kasia.

Poniżej pełna treść oświadczenia biura prasowego Kaufland Polska, które firma przesłała do redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl:

„Kaufland i Unilever przez lata zbudowali dobre relacje partnerskie. Z przykrością przyjęliśmy więc decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom. W związku z powyższym wstrzymane zostały dostawy produktów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji. W Polsce sprawa ta dotyczy 90 artykułów marek Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. Zapewniamy, że Kaufland współpracuje z szerokim gronem producentów i będzie nadal oferował klientom duży wybór produktów zarówno marek producenckich, jak i własnych, które są atrakcyjną alternatywą dla cotygodniowych zakupów”.
Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Klient Kauflandu 05.09.2018

    Pozbyć się z półek jeszcze produktów Nestle. I na ich miejsce można wprowadzić dziesiątki towarów innych producentów z Polski i UE. Wtedy miałbym jako klient wielki wybór! Jestem za takim rozwiązaniem.

  • Natalia23851 05.09.2018

    O ile się nie mylę, to Unilever od kilku miesięcy nie zajmuje się już produkcją produktów nabialowych.

  • Paweł 05.09.2018

    OK tylko co w zamian, a może też zaczniemy bojkotować takich monopolistów jak ORLEN czy LOTOS - to także dużę korporacje dominujące na rynku polskim.

  • NIE! Koncernom & Korporacjom 05.09.2018

    żadna strata. Już dawno kto bardziej świadomy znalazł alternatywę (o wiele lepszą) i nie przepłaca za znaczek/markę, którego coraz częściej cena jest niewspółmierna do jakości.

  • znudzony tymi samymi produktami klient 05.09.2018

    Żadna strata, znajdę sobie inne zamienniki.

  • fan Mazgaja 04.09.2018

    No,i bardzo dobrze. Niech Unilever gdzie indziej szuka frajerów

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.