21.04.2020/08:25

Kodeks najlepszych praktyk w logistyce na czas epidemii [PORADNIK]

Stowarzyszenie zawodowe ECR Community, które zrzesza menedżerów i ekspertów ds. handlu detalicznego i FMCG, opublikowało kodeks dobrych praktyk w logistyce, opracowany przez włoskich operatorów w tym sektorze, aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Zabezpieczenia przedstawione w poradniku dotyczą zarówno działalności prowadzonej w magazynach, jak i poza nimi, w łańcuchu dystrybucji. Szacuje się, że mogą one zmniejszyć wydajność pracowników logistycznych o 15-20 proc., ale firmy mogą to zrekompensować, zwiększając liczbę zmian roboczych w okresach szczytu. Opracowane przez Włochów zalecenia podzielono na dwa obszary – magazyny i transport oraz środki podejmowane w łańcuchu dostaw.

Zarządzanie magazynami i kierowcami pojazdów dostawczych

Jeśli chodzi o zarządzanie magazynami i kierowcami ciężarówek, przewodnik dobrych praktyk w logistyce zaleca:

  • Pewne oddzielenie czynności obejmujących kontakt pracowników z magazynu ze środowiskiem zewnętrznym (np. Odbiór towarów) od czynności wykonywanych tylko wewnątrz (magazynowanie, kompletacja i przetwarzanie zamówień). Konieczne jest również unikanie wymiany personelu między tymi dwoma rodzajami czynności, a także dostępu do magazynu pracowników z biur lub produkcji oraz wszelkich osób przybywających z zewnątrz.
  • Pracownicy recepcji ładunków oraz osoby ładujące samochody, a także kierowcy muszą nosić maski ochronne i rękawice podczas wymiany dokumentów lub towarów z innymi osobami. Powinni także myć ręce środkiem dezynfekującym po każdym kontakcie z inną osobą.
  • Zachowanie odległości jednego metra między osobą, która obsługuje dokumenty, a osobą, która je otrzymuje.
  • Jeśli jest poczekalnia dla kierowców, zaleca się, aby zajmowali miejsca, aby między dwoma osobami było wolne miejsce.
  • Kierowcy muszą nosić maskę podczas rozładunku lub załadunku ładunku. Jeśli nie mają maski, udostępnij je lub odmów dostawy. W idealnym przypadku firmy logistyczne powinny mieć skrzynki z separatorami, w których kierowcy mogą zostawić dokumenty dostawy.
  • Sprawdzanie temperatury ciała za pomocą termometrów bezdotykowych dla wszystkich pracowników w momencie wejścia, a także obowiązek umycia rąk gorącym mydłem i wodą - dotyczy to również opuszczania wycieczki.
  • Unikanie wymiany narzędzi roboczych między ludźmi w magazynie. Przed otrzymaniem jakichkolwiek narzędzi roboczych i po zakończeniu wycieczki pracownicy muszą je zdezynfekować.
  • Operatorzy powinni unikać wykonywania czynności, które niekoniecznie są wymagane, takich jak sprawdzanie zapasów, spotkania w celu sprawdzenia statusu realizowanych projektów.
  • W miarę możliwości zaleca się cotygodniowe odkażanie i dezynfekcję pomieszczeń do przechowywania, biur i wszystkich pomieszczeń używanych przez ludzi.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.