28.01.2020/12:07

Koniec z darmowym ładowaniem samochodów elektrycznych na stacjach Orlenu i Lotosu

Paliwowi giganci wprowadzają opłaty dla kierowców za ładowanie samochodów elektrycznych przy swoich stacjach - donosi "Rzeczpospolita". Przyczyną są lawinowe wzrosty cen prądu w Polsce.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Owen 24.03.2020

    Szkoda, że nie ma już tych redaktorów, którzy zgodnie z praktyką dziennikarską przed opublikowaniem artykułu sprawdzą informacje w co najmniej dwóch źródłach.

    Droga redakcji, zakładając, że:
    - miejski samochód elektryczny ma pojemność akumulatorów 35 kWh,
    - będzie ładował się w TAURON przez aplikacje mobilną eMap od TAURONA

    to zapłaci:
    dla stacji DC: 2,21 zł x 35 kWh = 77,35 i zrobi na tym akumulatorze realnie jakieś 300 km, więc 100 km kosztuje w NAJGORSZYM przypadku 25 zł.
    dla stacji AC: 1,40 zl * 35 kWh = 49 zł. 100 km za 16 zł

    Jeżeli ma czas na ładowanie się w domu z normalnego gniazdka to zapłaci za pełne baterie 0,65 zł * 35 kWh = 22,75 (już z opłatą dystrybucyjną), a koszt pokonania 100 km wyniesie: 7,60 zł.

    I co na to redakcja?

    Jeżeli zaś ktoś będzie ładował

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.