28.01.2020/12:07

Koniec z darmowym ładowaniem samochodów elektrycznych na stacjach Orlenu i Lotosu

Paliwowi giganci wprowadzają opłaty dla kierowców za ładowanie samochodów elektrycznych przy swoich stacjach - donosi "Rzeczpospolita". Przyczyną są lawinowe wzrosty cen prądu w Polsce.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Owen 24.03.2020

    Szkoda, że nie ma już tych redaktorów, którzy zgodnie z praktyką dziennikarską przed opublikowaniem artykułu sprawdzą informacje w co najmniej dwóch źródłach.

    Droga redakcji, zakładając, że:
    - miejski samochód elektryczny ma pojemność akumulatorów 35 kWh,
    - będzie ładował się w TAURON przez aplikacje mobilną eMap od TAURONA

    to zapłaci:
    dla stacji DC: 2,21 zł x 35 kWh = 77,35 i zrobi na tym akumulatorze realnie jakieś 300 km, więc 100 km kosztuje w NAJGORSZYM przypadku 25 zł.
    dla stacji AC: 1,40 zl * 35 kWh = 49 zł. 100 km za 16 zł

    Jeżeli ma czas na ładowanie się w domu z normalnego gniazdka to zapłaci za pełne baterie 0,65 zł * 35 kWh = 22,75 (już z opłatą dystrybucyjną), a koszt pokonania 100 km wyniesie: 7,60 zł.

    I co na to redakcja?

    Jeżeli zaś ktoś będzie ładował

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.