10.06.2014/13:10

Konkurs Market Roku 2014 rozstrzygnięty!

Piotr i Paweł, Topaz, Vobiano oraz Alma – oto tegoroczni triumfatorzy. Złotego Orzecha dla osobowości w handlu otrzymali bracia Piotr i Paweł Wosiowie, a za najlepszych dystrybutorów detaliści uznali firmy Eurocash Dystrybucja oraz Makro Cash and Carry Polska.

W salach stołecznego hotelu Sofitel Victoria nasze wydawnictwo zorganizowało Ogólnopolski Kongres Handlu i Dystrybucji „Drogeria Roku i Market Roku 2014” - wiodące spotkanie osób decydujących o kształcie polskiego handlu. Głównym punktem całego wydarzenia było rozstrzygnięcie prestiżowego konkursu na Market Roku.

Była to już siódma edycja plebiscytu. Cieszył się niezwykłą popularnością. W szranki stanęło kilkaset sklepów, małych i dużych, tych niezależnych i tych skupionych w sieciach czy grupach zakupowych. Dziennikarze Wiadomości Handlowych przejechali 17000 kilometrów, by odwiedzić wiele z nich. Laury przyznaliśmy tradycyjnie w 4 kategoriach. małym sklepem spożywczym (do 100 mkw.) został Piotr i Paweł z Poznania przy ul. Głogowskiej, gdzie obaj bracia stawiali pierwsze kroki w przygodzie z handlem. W kategorii średni sklep spożywczy (101-250 mkw.) triumfował, należący do Zbigniewa Paczóskiego, Topaz ze Stoczka Łukowskiego, zaś dużym sklepem spożywczym (251-800 mkw.) został Vobiano Niny i Andrzeja Obałków z Łasku. W kategorii sklep wielkopowierzchniowy (powyżej 800 mkw.) statuetka powędrowała do warszawskiej Almy przy ul. Rzeczpospolitej, gdzie kręcono sceny kilku popularnych seriali telewizyjnych.

Od 10 lat redakcja Wiadomości Handlowych przyznaje także prestiżową nagrodę Złotego Orzecha dla osobowości w handlu detalicznym i hurtowym. Tym razem laureatami zostali bracia Piotr i Paweł Wosiowie. Detaliści, którzy zgłosili swoje kandydatury do konkursu wskazali dystrybutorów, których oferta rynkowa najpełniej odpowiada ich potrzebom. Tytuł Dystrybutora Roku 2014 w kategorii serwis przypadł firmie Tradis/Eurocash Dystrybucja, zaś w kategorii Cash & Carry laureatem została firma Makro.

Nasza bratnia redakcja Wiadomości Kosmetycznych przyznała też swoje tytuły Drogerii Roku 2014. Triumfatorami okazali się: Drogeria Laboo, F.H.U. „Stokrotka” Krystyny i Stanisława Pileckich z Kraśnika Fabrycznego (do 100 mkw.), Drogerie Polskie, Visage Bartosza Jonasa z Żor (101-200 mkw.) oraz Drogeria Vica, Dariusza Tomczaka z Grodziska Wielkopolskiego (powyżej 200 mkw.).

Kongres to także kilka bardzo ciekawych wykładów, jakie zebrani usłyszeli ze sceny. Pośród prelegentów znaleźli się prof. Dariusz Rosati kreślący makroekonomiczny obraz świata, Europy i Polski, prof. Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha, który bardzo krytycznie spojrzał na naszą krajową rzeczywistość, prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego z Poznania z zajmującą wypowiedzią o psychologii sprzedaży czy szef agencji Stratosfera, Krzysztof Najder, opowiadający o przyszłości marek.

Zwycięzcom i finalistom raz jeszcze gratulujemy. Uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i już dziś zapraszamy do udziały w jego kolejnej edycji!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.