18.01.2017/13:20

Konsumenci domagają się jednakowych cen niezależnie od miejsca zakupu produktu

Ponad połowa (61 proc.) kupujących na świecie przyznaje, że spodziewa się jednakowych, przejrzystych i stałych cen niezależnie od miejsca zakupu produktów - wynika z badania FutureBay 2016 przeprowadzonego przez GfK. Wskaźnik ten jest wysoki dla wszystkich grup, najwyższy zaś wśród młodych, zarówno na wschodzących rynkach jak Brazylia (71 proc.), Turcja (70 proc.) i Indie (80 proc.), jak i także tych dojrzałych i biegłych technologicznie, jak Wielka Brytania (65 proc.) czy USA (66 proc.).

- Aby zażądać wyższej ceny, trzeba zaproponować kupującym dodatkową wartość, w postaci przedłużonej gwarancji lub produktu o wyższej jakości, pod ekskluzywną marką. Sklepy z kolei reagują w takich sytuacjach dodając kolejne usługi, jak np. kawiarnie czy miejsca zabaw dla dzieci, nie zaś przez stosowanie wyższych cen - radzą eksperci GfK, podkreślając, że lepsze rozumienie zachowań kupujących, gwarancja ceny i wyjątkowość oferty będą stanowiły klucz do sukcesu w handlu detalicznym przyszłości.

Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.