06.08.2019/14:06

Kosztowna wyprawka szkolna: większość kupimy w sklepach stacjonarnych

Za zakup wyprawek szkolnych odpowiedzialne są przede wszystkim kobiety. – I to do nich sieci handlowe powinny kierować swoją ofertę. Dotyczy to przede wszystkim ubrań i obuwia, ale też plecaków i tornistrów. Jedyną kategorią, w którą bardziej angażują się mężczyźni są pakiety danych do urządzeń cyfrowych, w tym abonamenty sieci komórkowych bądź dostęp do Internetu – mówi Patrycja Venulet, dyrektor w dziale strategii Deloitte.

Połowa Polaków planując wydatki związane z powrotem dziecka do szkoły zamierza wydać tyle samo pieniędzy co rok temu. Prawie co trzeci ankietowany zadeklarował, że wyda więcej niż przed rokiem. Respondenci zauważyli wzrost cen. 64 proc. osób uznało, że w porównaniu do zeszłego roku, produkty związane z wyposażeniem ucznia są droższe.

– Ocena sytuacji materialnej i planowane wydatki wyraźnie korelują ze sobą. Jedna trzecia osób, które zamierzają wydać więcej niż przed rokiem uważa, że ich sytuacja majątkowa uległa poprawie. Spośród ankietowanych, którzy zamierzają wydać mniej, tylko 18 proc. osób deklaruje taką poprawę – dodaje Patrycja Venulet.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.