19.04.2013/09:43

Kryzys w wielkich sieciach handlowych

Wielkie sieci handlowe jak Tesco czy Carrefour przestają już nawet podawać dane o poziomach sprzedaży. Kolejne miesiące zapowiadają się jeszcze gorzej – podaje „Rzeczpospolita”.

W środę Tesco podało, że w Polsce sprzedaż porównywalna (czyli nieuwzględniająca nowych sklepów) spadła w ostatnim roku o 3 proc. Najgorszy był ostatni kwartał, kiedy operator zanotował spadek na poziomie 8,3 proc. Jednocześnie Tesco nie ujawniło danych dotyczących łącznych przychodów firmy ani planów na ten rok. Podobnie zrobił Carrefour, który w czwartek ogłosił wyniki za pierwszy kwartał 2013 roku. Grupa zwiększyła sprzedaż o 1,3 proc., do 20,8 mld euro. Sprzedaż zagraniczna wprawdzie wzrosła, ale w Europie operator zanotował spadek o 2,6 proc., z czego we Włoszech i Hiszpanii o ponad 5 proc. Carrefour nie ujawnił wyników w Polsce, a wcześniej odmówił podania danych dotyczących ubiegłorocznych przychodów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.