29.06.2014/16:57

Kurczy się rynek kosmetyków do opalania

Od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku rynek kosmetyków do opalania skurczył się w odniesieniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych o 2 proc. w ujęciu ilościowym i 8 proc. wartościowo – wynika z analizy Panelu Gospodarstw Domowych GfK. W omawianym okresie kosmetyki do opalania bądź samoopalacze kupiło nieco ponad 20 proc. polskich gospodarstw domowych. Przeciętnie były to średnio dwa opakowania takich produktów, a łączny koszt zakupu wyniósł przeciętnie 25 zł. Kosmetyki do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych.

W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku udział tego kanału dystrybucji w zakupach całej kategorii wyniósł około 45 proc., zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów kształtuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 11-16 proc. Widać rosnące znaczenie super i hipermarketów. Ilościowy udział produktów markowych wynosi 83 proc. Liderami rynku są marki Ziaja, Kolastyna i Soraya – podają analitycy GfK Polonia. Z marek własnych sieci największe znaczenie mają produkty sieci Rossmann i Lidl, których łączny udział stanowi 16 proc. ilościowo. – W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku po produkty markowe sięgnęło 20 proc gospodarstw domowych. Z kolei po produkty marek własnych sieci niewiele ponad 4 proc., co oznacza, że większość nabywców preferuje produkty markowe – komentuje Martyna Chruślińska, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.