06.02.2018/14:41

Lantmannen Unibake uruchomił w Polsce drugą co do wielkości piekarnię w Europie

Skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat 90-tych, uruchomił w Nowej Soli nowy zakład produkcyjny. To już trzeci i zarazem największy oraz najbardziej nowoczesny zakład firmy w Polsce, a także druga co do wielkości piekarnia w Europie.

Lantmannen Unibake – producent pieczywa świeżego i mrożonego, przeznaczonego do odpieku w sklepach, właściciel takich marek jak Schulstad i Schulstad Bakery Solutions – znacząco zwiększa swoje możliwości produkcyjne w Polsce. Po dwóch latach od rozpoczęcia budowy spółka uruchomiła w Nowej Soli nowoczesny zakład produkcyjny o powierzchni 24,6 tys. metrów kwadratowych.

– Polska jest dla nas kluczowym rynkiem - piekarnia w Nowej Soli to już trzecia, zarazem nasza największa i najbardziej nowoczesna piekarnia w Polsce, a także druga co do wielkości w Europie. Dzięki nowej inwestycji znacząco zwiększają się nasze możliwości – zarówno jeśli chodzi o asortyment, wielkość produkcji jak i eksport. Nowa piekarnia to także nowe miejsca pracy, w tym pośrednie – u polskich dostawców, powiedział Jacek Górecki, dyrektor zarządzający Lantmannen Unibake na Region Polski i Węgier.

W styczniu do użytku oddana została pierwsza linia produkcyjna (w sumie do końca roku 2019 planowane są trzy), która wytwarzać będzie szeroki asortyment pieczywa typu fast food – bułki do hamburgerów i hot dogów, w wielu rozmiarach i kształtach, z różnymi rodzajami posypek i dodatków. Może ona wytwarzać w sumie 450 milionów bułek (24 tys. ton) rocznie. To znaczące, przeszło 50-procentowe zwiększenie dotychczasowych możliwości produkcyjnych firmy w Polsce. Zakład w Nowej Soli pozwoli na 5-krotne zwiększenie eksportu pieczywa produkowanego w naszym kraju przez Lantmannen Unibake.

W nowej linii produkcyjnej zastosowano m.in. takie innowacyjne rozwiązania jak mroźnię wbudowaną w linię produkcyjną tzw. mroźnię ‘in-line’. Bułki po upieczeniu poddawane są głębokiemu mrożeniu jeszcze przed włożeniem do kartonów (podczas mrożenia bułki są zapakowane tylko w foliową zgrzewkę; już w ciągu 1h od wypieczenia osiągają temperaturę -12oC). Dzięki temu produkty nie gniotą się podczas transport oraz zachowują swoje parametry, m.in. nie dochodzi do rozpoczęcia procesu starzenia zaraz po wypieczeniu.

Zakład w Nowej Soli korzystać będzie z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu).

Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego – restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50 proc. produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii. Obecnie trwa produkcja testowa, rozpoczęcie sprzedaży planowane jest jeszcze w pierwszym kwartale 2018 roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.