Leroy Merlin stawia na mniejsze formaty
Firma Leroy Merlin w Hiszpanii będzie rozwijała łącznie 4 formaty sklepów: Urban, Compact, Project i klasyczne, o dużej powierzchni. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, sieć nie rezygnuje z dużych placówek, ale z myślą o kliencie skoncentruje się na mniejszych lokalach.
Koncept Urban opierać się będzie na sklepach o powierzchni 2 tys. mkw. Będą one powstawały w bliskości centrów miast. Jak zapewnia Leroy Merlin, w tego typu sklepach pojawią się różne narzędzia cyfrowe, które zwiększą możliwości interakcji klienta z asortymentem punktów. Oprócz tego w koncepcie Urban zmieniono ekspozycję produktów.
Drugi koncept - Compact - będzie pojawiał się w lokalizacjach o powierzchni od 2 do 4 tys. mkw. Znajdzie się tam więcej produktów niż w koncepcie Urban. Klienci będą również mieli możliwość skorzystania z usługi personalizowania projektów wnętrz swoich domów.
Trzecie rozwiązanie - Leroy Merlin Project - to niewielkie placówki nastawione przede wszystkim na usługi dla klientów.
Jak zapewnia hiszpańskie Leroy Merlin, koncepcja wieloformatowej sieci nie wyklucza odejścia od dużych sklepów o powierzchni 11 tys. mkw. Już istniejące sklepy będą nadal funkcjonowały w dotychczasowej formie. Nowe formaty mają rozwinąć sieć w lokalizacjach znajdujących się bliżej klientów, a jednocześnie mają oferować dokładnie ten sam asortyment, co największe obiekty - choć nie zawsze produkty te będą dostępne "od ręki".
Leroy Merlin do rozwoju mniejszych formatów wykorzystał fakt konsolidacji sieci AKI.
9