22.01.2021/11:53

Lidl będzie sprzedawał ubrania marki własnej tylko ze zrównoważonej bawełny

Do końca 2022 roku Lidl chce produkować tekstylia marki własnej w 100 proc. z użyciem w tylko zrównoważonej bawełny. Dyskonter zawarł porozumienie z inicjatywą "Cotton made in Africa" (CmiA), w ramach którego Lidl zobowiązał się do zakupu zrównoważonej bawełny z Afryki.

Lidl podkreśla, że kupując tekstylia z oznaczeniem CmiA, klienci mogą aktywnie przyczynić się do poprawy warunków życia drobnych producentów rolnych i ich rodzin, chroniąc jednocześnie środowisko naturalne. Odzież z oznaczeniem CmiA będzie pojawiać się w Lidlu w ramach akcji in-out. Najbliższa taka partia trafi do sklepów 25 stycznia 2021 roku.

Do inicjatywy Cotton made in Africa Lidl przystąpił już w lutym 2020 roku. „Poprzez uczestnictwo w tej inicjatywie Lidl aktywnie działa na rzecz społecznej i ekologicznej produkcji bawełny w Afryce. Sieć zapewnia, że już na początku łańcucha dostaw tekstyliów, surowce, które kupuje do produkcji artykułów własnych marek, mogą być uprawiane i pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób” – czytamy w komunikacie.

Sieć handlowa planuje wieloletnie zaangażowanie w tym zakresie, które będzie rozszerzane w nadchodzących latach. Lidl dąży do tego, aby pozyskiwać 100 proc. zrównoważonej bawełny do produkcji tekstyliów marek własnych do końca 2022 roku. Sieć osiągnie ten cel poprzez partnerstwo z inicjatywą CmiA, jak również poprzez różne certyfikaty, takie jak Global Organic Textile Standard (GOTS) i Organic Content Standard (OCS).

Poprzez certyfikat Cotton made in Africa na wybranych produktach tekstylnych Lidl pokazuje, że od samego początku łańcucha dostaw przestrzega przyjętych ram korporacyjnych, w tym zasady należytej staranności w odniesieniu do standardów społecznych i środowiskowych. Kupując w sklepach Lidl produkty tekstylne z oznaczeniem CmiA, klienci sieci wspierają inicjatywę "Cotton made in Africa". Większy popyt na tekstylia produkowane przy użyciu zrównoważonej bawełny umożliwia coraz większej liczbie afrykańskich drobnych rolników nauczenie się skutecznych metod upraw, które są bardziej przyjazne dla środowiska i zdrowia, co pomaga poprawić ich warunki życia i chronić środowisko.

- Zawsze dążymy do społecznie odpowiedzialnej postawy, we wszystkich naszych działaniach, w tym przy tworzeniu asortymentu sklepów Lidl Polska. Dzięki tekstyliom marek własnych Lidl wykorzystującym bawełnę Cotton made in Africa, rozszerzamy naszą ofertę zrównoważonych produktów. Stosowanie oznaczenia CmiA pozwala naszym klientom, poprzez zakup, aktywnie przyczyniać się do poprawy warunków życia afrykańskich plantatorów bawełny i ich rodzin oraz chronić środowisko naturalne - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska.

Cotton made in Africa  jest standardem dla zrównoważonych upraw bawełny pochodzącej z Afryki. Od 2005 r. inicjatywa stojąca za tym oznaczeniem jest zaangażowana w ochronę środowiska i poprawę warunków pracy i życia drobnych rolników oraz pracowników pracowni i zakładów tekstylnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.