06.09.2016/17:33

Lidl chce zwiększyć sprzedaż produktów marki własnej

Sieć Lidl Polska rusza z dużą kampanią promocyjną produktów pod marką własną. To oznacza, że udział produktów private label w obrotach sklepów sieci może zwiększyć się o kolejne kilka punktów procentowych. Obecnie marki własne generują ok. 70 proc. obrotów dystrybutora w Polsce.

Instytut badawczy GfK na zlecenie sieci Lidl przetestował produkty sprzedawane pod marką własną Lidla. Wyniki badania pokazują, że zdaniem większości respondentów są one równie smaczne lub lepsze niż wyroby znanych marek.

Lidl chce przekonać klientów, że smak to nie jedyna zaleta produktów z kategorii private label – jest nią przede wszystkim stosunek ceny do jakości, i dlatego stawia na ich rozwój. Jak zapewniają przedstawicele sieci LIdl "kluczem do sukcesu jest współpraca z dostawcami". W 2015 r. wartość eksportu polskich produktów marek własnych Lidla wyniosła aż 1,7 mld zł, co ciekawe było to znacznie mniej - o ok. 600 mln zł - niż w 2014 r. gdy firma wyeksportowała wyroby private label od polskich producentów o wartości 2,3 mld zł.

Udział marek własnych w rynku europejskim wynosi obecnie 35 proc., co stanowi wzrost niemal o 5 punktów procentowych w porównaniu do 2008 r. Ta tendencja nie dziwi, jeśli połączy się ją z trendami konsumenckimi. Zgodnie z danymi GfK, dla 67 proc. klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny.

Coraz głośniej mówi się także o tzw. smart shoppingu, który polega m.in. na wybieraniu artykułów wysokiej jakości z adekwatną do niej ceną. Z jakością produktu ściśle wiąże się także to, co na etykiecie – według raportu Consumer Life, niemal 41 proc. konsumentów w Polsce weryfikuje skład artykułu zawsze lub prawie zawsze. Klienci kupują więc te produkty czy usługi, którym mogą zaufać (odpowiedź taką wskazało 58 proc. ankietowanych Polaków), a to zaufanie budują na podstawie weryfikowanej jakości .

Cena nadal jest ważna, a konsumenci chętnie korzystają z promocji, jednak zakupu najpotrzebniejszych produktów spożywczych nie odkładają do czasu ogłoszenia wyprzedaży (wskazanie 83 proc. respondentów). Jedynie 17 proc. respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zdarzyło się im zaczekać z zakupem produktów spożywczych do czasu promocji. Jednocześnie ponad połowa (53,4 proc.) deklaruje, że w ciągu ostatniego kwartału zdarzyło im się częściej dokonywać zakupów w dyskontach .

Jak wynika z powyższych danych, klienci oczekują atrakcyjnych cen na co dzień, niezależnie od promocji, dlatego Lidl stawia na produkty marek własnych, dostępne w atrakcyjnych cenach w stałym asortymencie sieci. Firma obecnie ma w portfolio ponad 100 własnych brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kategorii: spożywczej, kosmetycznej, chemii gospodarczej i tekstylnej.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • T.D. 07.09.2016

    Jeszcze im bokiem wyjdzie ta strategia. Nikt tego nie robi, poroniony pomysł, kto to w ogóle wymyśli.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.