06.10.2016/20:05

Lidl chce zwiększyć sprzedaż win tej jesieni

Lidlu zapowiada na najbliższe jesienne miesiące intensywne działania w kategorii win. W ofercie sieci znajdą się wina francuskie oraz węgierskie oraz po raz pierwszy wina z Polski, wyprodukowane w krakowskiej Winnicy Srebrna Góra. To pierwszy taki przypadek na polskim rynku, że krajowy wina dostępny będzie w szerokiej dystrybucji w sieci handlowej Lidl.

Pod koniec września na półki Lidla trafiło wino Polka. produkowane w największej polskiej winnicy – Srebrna Góra, położonej w dolinie Wisły w Krakowie. Winnica obejmuje obszar 28 ha i składa się z dwóch części położonych na Bielanach oraz w pobliskich Przegorzałach.

Statystyczny pijący wino Polak… jest raczej Polką niż Polakiem – według badań 58% osób deklarujących picie wina w ostatnim roku to kobiety. Badania intencji zakupowej pokazują, że blisko 70% zakupów w tej kategorii dokonywane jest „z myślą o wypiciu w towarzystwie kobiet”.

Polska Winnica Srebrna Góra postanowiła wykorzystać potencjał spożycia trunku w grupie docelowej, w wyniku czego powstało wino o wdzięcznej nazwie Polka., które jako pierwsze krajowe wino jest obecnie dostępne w szerokiej dystrybucji poza branżą HoReCa.

- Analizując wyniki badań zdecydowaliśmy się wykreować kompozycje smakowe dedykowane kobietom – mówi Mirosław Jaxa Kwiatkowski współwłaściciel winnicy – Z myślą o kobiecych gustach i oczekiwaniach oraz w cenie odpowiadającej ich wyobrażeniom na temat przystępnego wina, powstała Polka. – przyjemna, zbalansowana i łagodna w smaku – dodaje.

Jest to marka wykreowana z myślą o kobietach i ich preferencjach. To pierwsze polskie wino, stworzone przez kobietę - będącą enologiem w Winnicy Srebrna Góra - dla kobiet. Wino Polka będzie dostępne czterech wariantach – białym i różowym z rocznika 2015 oraz czerwonym
z rocznika 2014 i 2015.

Wprowadzenie polskich win do szerokiej dystrybucji w sklepach Lidl to szansa dla marki na zwiększenie rozpoznawalności i oczywiście potężny wzrost sprzedaży. - Chcieliśmy zwiększyć dystrybucję naszych win i trafić do szerszego grona odbiorców. Współpraca z Lidlem nam to umożliwiła. Stworzyliśmy wina, których cena w pełni oddaje jakość – mówi Mikołaj Tyc, współwłaściciel Winnicy Srebrna Góra.

Lidl zapowiada w przyszłości rozszerzać współpracę z winnicą i rozwijać ofertę z winami z Polski. - Obecnie do naszych sklepów trafiło 20 tysięcy win. Jesteśmy przekonani, ze z roku na rok będziemy mogli zwiększać liczbę polskich win na naszych półkach – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.

Wina Polka dostępne są w Lidlu w cenie 29,99 zł za butelkę.
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • aga 07.10.2016

    Kolor wina to tylko część informacji, potrzebna jest też ta mówiąca o wytrawności lub słodkości. Obawiam się, że "wina dla kobiet" będą słodkie. Mam nadzieję, że się mylę bo w przeciwnym wypadku nawet ich nie spróbuję, choć jestem kobietą. Jutro sprawdzę to w Lidlu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.