12.05.2017/08:58

Lidl pierwszym klientem Chmury Reklamowej Adobe

Lidl UK został pierwszym klientem amerykańskiej firmy Adobe, która kilka tygodni temu uruchomiła projekt technologiczny Advertising Cloud. Chmura reklamowa pozwala skoncentrować działania w ramach marketingu cyfrowego w jednym narzędziu informatycznym, z wykorzystaniem cloud computing – informuje Ryan Levitt, autor bloga Digital Marketing.

Lidl UK został pierwszym partnerem amerykańskiej firmy Adobe – producenta m.in. słynnego Photoshopa – która pod koniec marca br., podczas targów technologicznych Las Vegas Summit, zaprezentowała najnowsze rozwiązanie technologiczne, związane z marketingiem cyfrowym: Adobe Advertising Cloud. Narzędzie to wykorzystuje możliwości tzw. chmury obliczeniowej oraz procedurę EMEA (ang. Error Modes and Effects Analysis – procedura analizy rodzajów błędów i ich możliwych skutków w procesie. Analiza taka przeprowadzana jest w organizacji w celu zidentyfikowania i uniknięcia potencjalnych błędów przy pomocy metod usprawnienia procesu).

Sam Gaunt, szef ds. mediów w Lidl UK, powiedział w rozmowie z autorem bloga Digital Marketing, że firma postanowiła skorzystać z nowego rozwiązania, ponieważ pozwala ono w przełomowy sposób wykorzystać efektywność marketingu cyfrowego. W 2015 r. Lidl UK zainwestował znaczne środki w kampanie marketingowe, prowadzone we wszystkich głównych kanałach komunikacji z konsumentem, jednak firma zorientowała się, że działania w mediach offline przyniosły znacznie lepsze rezultaty niż online. Zrozumienie przyczyn tego zjawiska firma uważa za kluczowe i do tego m.in. ma służyć wykorzystanie Adobe Advertising Cloud.

Sam Gaunt podkreślił, że AAC jest „agnostycznym” pakietem technologicznym, do którego użytkownik wprowadza swoje własne dane sprzedażowe, reklamowe i inne, a narzędzie pozwala tak prowadzić kampanie reklamowe, by zapewnić maksymalną oglądalność. Pakiet analityczny pozwala lepiej zrozumieć, co należy robić, aby marketing cyfrowy wpływał na sprzedaż równie skutecznie jak reklama w innych mediach.

Marketing cyfrowy stanie się dla Lidla „równym, płaskim placem gry, bez sztucznych ścian pomiędzy różnymi kanałami komunikacji cyfrowej” – podkreślił Sam Gaunt.

Źródło: Ryan Levitt, autor bloga Digital Marketing, specjalista w zakresie komunikacji, były współpracownik takich firm jak P&G, Mondelez, Britvic czy Nestle.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.