13.12.2018/18:37

Lidl Polska inwestuje w zielone technologie w sklepach i centrach dystrybucji

Inwestycje w obszarze zielonych technologii, efektywności energetycznej i szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska stały się dla sektora handlu jednym z najważniejszych priorytetów. Na polskim rynku kolejne sieci ogłaszają swoje plany i cele, które są coraz bardziej ambitne. Jednym z liderów zmian w tym obszarze jest sieć Lidl Polska, która zarządza w naszym kraju ponad 650 sklepami i dziewięcioma centrami dystrybucyjnymi.

– Wierzymy, że firma Lidl Polska na wielu płaszczyznach ma realny wpływ na otoczenie. Zgodnie z naszą ideą „W trosce o lepsze jutro” każdego dnia pracujemy nad naszym asortymentem, dążąc do zapewniania wysokiej jakości produktów w atrakcyjnej niskiej cenie. Ściśle współpracujemy przy tym z naszymi dostawcami, rozmawiamy z lokalnymi społecznościami, podejmujemy działania z zakresu ekologii oraz zapewniamy atrakcyjne warunki zatrudnienia naszym pracownikom – przekonuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Firma rozpoczęła przygotowania do wydania Raportu Zrównoważonego Rozwoju, zgodnie ze standardem GRI. Jest to przekrojowy raport, ściśle badający wpływ naszej firmy na otoczenie w oparciu o wytyczne Komisji Europejskiej. Publikacja ukaże się na koniec 2019 r.

Podczas budowy nowych obiektów Lidl stosuje proekologiczne i nowatorskie rozwiązania. Standardowo wszystkie nowobudowane sklepy korzystają z odnawialnych źródeł energii (gruntowe pompy ciepła), odzyskują ciepło z instalacji chłodniczych, posiadają energooszczędne oświetlenie LED, naturalne czynniki chłodnicze oraz inteligentne sterowanie budynkiem. Sieć stosuje także komory mroźnicze i chłodnicze wykonane z materiałów o bardzo dużej izolacyjności. Dzięki zastosowaniu licznych, ekologicznych rozwiązań niektóre inwestycje otrzymały prestiżowy certyfikat „Leed – Green Building” – między innymi Centrum Dystrybucyjne w Będzinie i w Bydgoszczy. Niektóre sklepy posiadają proekologiczny, międzynarodowy certyfikat Breeam – np. sklep w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej i w Poznaniu przy ul. Wilkońskich.

Lidl uruchomił także kilka stacji do ładowania pojazdów elektrycznych, które są rozmieszczone przy sklepach w Warszawie (2 stacje), w Poznaniu (1 stacja) oraz przy Centrum Dystrybucyjnym Lidla w Będzinie (1 stacja). Stacje do ładowania pojazdów elektrycznych są darmowe – klienci mogą z nich skorzystać w godzinach pracy sklepu.

– Chcielibyśmy również zaznaczyć naszą troskę o środowisko naturalne. W 2017 r. nasz sieć sfinansowała zbiórkę opakowań w ilości ponad 244 tys. ton. Zbieramy również samodzielnie zbiorcze opakowania plastikowe oraz przekazujemy je do wyspecjalizowanych firm przetwarzających surowce. Co więcej, na bieżąco rozmawiamy z naszymi partnerami na różnych etapach łańcucha dostaw. Dzięki naszym działaniom prośrodowiskowym w 2017 r. uratowaliśmy 1,2 mln drzew – wylicza Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl Polska stawia przed sobą kolejne konkretne cele służące środowisku naturalnemu:
  • Do 2025 r. Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20 proc. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu Lidla.
  • Do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą się nadawać do recyklingu.

Powyższe zobowiązania są ważne w kontekście krajowej i unijnej polityki w zakresie plastiku, ale stanowią również istotny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.