24.09.2018/17:09

Lidl stawia na zdrowe składniki w produktach marek własnych

Lidl Germany promuje redukcję cukru, soli i nasyconych kwasów tłuszczowych za pomocą redukcji tych składników w produktach marek własnych. Nacisk kładziony jest również na zmniejszenie zawartości takich dodatków jak aromaty, konserwanty i barwniki.

„Chcemy wspierać naszych klientów w stosowaniu świadomej diety dzięki naszemu szerokiemu asortymentowi. W tym celu nieustannie optymalizujemy skład naszych produktów i poczynamy znaczne postępy w zakresie zmniejszania zawartości cukru i soli” – cytuje komunikat Lidla portal lebensmittelpraxis.de.

Jak czytamy w serwisie, od publikacji strategii Lidla o redukcji wspomnianych wyżej składników w styczniu 2017 roku, sieć dyskontowa stopniowo osiąga swój cel.

Dla firmy ważne jest, aby cukier nie był zastępowany przez słodziki, ale stopniowo zmniejszany, aby klienci mogli przyzwyczaić się do mniej słodkiego smaku.

Duży nacisk kładziony jest także na niższą zawartość energetyczną produktów. Zawartość cukru nie powinna być rekompensowana wyższą ilością tłuszczu, co spowodowałoby, że produkt po redukcji cukru byłby równy lub przewyższał liczbie kalorii.

Oprócz tego Lidl redukuje również zwartość tzw. złych tłuszczów i olejów. Tak więc, na przykład niektóre chipsy ziemniaczane nie zawierają oleju palmowego. Lidl chciałby również odejść od powszechnego wykorzystania w produktach sztucznych barwników i dodatków smakowych.

 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.