19.03.2019/10:17

Lidl szykuje rewolucję w opakowaniach marek własnych

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.

Rezygnacja z plastiku jest częścią podjętych przez Lidl Polska zobowiązań. W ubiegłym roku firma jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku o 20 proc., a wszystkie plastikowe opakowania produktów marek własnych będą możliwe do recyklingu.

Lidl Polska podejmuje zobowiązania, które mają na celu zmniejszenie liczby odpadów z tworzyw sztucznych, a w rezultacie przyczynienie się do ochrony naszej planety. Do 2025 roku Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20 proc., a wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu sieci.

Pierwsze efekty prac nad zobowiązaniami dotyczącymi redukcji plastiku widoczne są już teraz. Opakowania produktów Bio Organic takich jak ziemniaki czy cebula, które można zakupić w ramach Ryneczku Lidla, są w pełni biodegradowalne i kompostowalne przemysłowo. Opakowanie jest możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego – w tym wypadku kukurydzy i drewna. Biotworzywa pochodzenia roślinnego, z których są wyprodukowane opakowania na ziemniaki i cebulę, są w pełni biodegradowalne, a wrzucone do pojemników na bioodpady będą przetworzone w kompostowniach przemysłowych na biopaliwo oraz kompost.

BIO ziemniaki oraz BIO cebule w nowych opakowaniach są już dostępne w sprzedaży. W kolejnych tygodniach pojawi się jeszcze BIO marchew, BIO buraki oraz BIO włoszczyzna, które będą zapakowane w opakowanie złożone wyłącznie z tacki papierowej oraz folii celulozowej, która pochodzi ze specjalnych plantacji eukaliptusów. Opakowanie jest w pełni wykonane tylko z jednego typu materiału, co znacznie ułatwia użytkownikowi jego utylizację, a także przetwórstwo w firmach recyklingowych. W ofercie klienci znajdą również BIO banany z certyfikatem Fairtrade, które będą po prostu owinięte papierową banderolą.

- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu. Już niedługo w biodegradowalnych opakowaniach znajdą się nie tylko BIO ziemniaki i BIO cebula z Ryneczku Lidla, ale także BIO marchew czy BIO banany. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność nie tylko co do jakości naszych produktów, ale i tego, że są bezpieczne dla środowiska naturalnego – podkreśla Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Tom65 20.10.2019

    do 2025 ilość plsatiku w ziemi i oceanach będzie już porazająca. Ludzie prezżerający ziemię są jak stonka ziemniaczana.

  • Eko klient Lidla 19.03.2019

    A może zamiast plastikowych toreb przy kasach, pojawią się wreszcie torby bawełniane?

  • Eko klient Lidla 19.03.2019

    A może zamiast plastikowych toreb przy kasach, pojawią się wreszcie torby bawełniane?

  • Eko klient Lidla 19.03.2019

    A może zamiast plastikowych toreb przy kasach, pojawią się wreszcie torby bawełniane?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.