08.02.2019/14:54

Lidl testuje własne rozwiązanie umożliwiające w pełni samoobsługowe zakupy

W jednym ze swoich paryskich dyskontów Lidl testuje własne rozwiązanie, umożliwiające klientom samodzielne skanowanie kupowanych produktów i samoobsługowe płatności. System skonstruowany jest tak, że umożliwia płatność kartą, a nawet gotówką – informuje serwis LSA.

Aby skorzystać z tego rozwiązania, klient musi zainstalować aplikację Shop&Go w swoim telefonie i podłączyć się do sklepowej sieci wi-fi i włączyć funkcję lokalizacji. W trakcie zakupów skanuje wybrane produkty smartfonem i wkłada je do koszyka czy wózka. Następnie udaje się do kasy samoobsługowej lub tradycyjnej. W obu przypadkach aplikacja generuje kod kreskowy z danymi o koszyku zakupowym. Po jego zeskanowaniu przy kasie dane trafiają do systemu kasowego sklepu, który odsyła cyfrowy paragon – wyjaśnia serwis LSA.

Płatność może być zrealizowana w dowolny sposób – mobilnie, kartą płatniczą lub gotówką.

Jak zauważa portal LSA, problemem mogą być nieuczciwi konsumenci. Dlatego po podejściu do kasy samoobsługowej użytkownicy są ostrzegani, że personel sklepu wyrywkowo kontroluje koszyki. Co ciekawe, prawdopodobieństwo kontroli zależy od przypisanego poszczególnym użytkownikom poziomu zaufania, a także od zawartości danego koszyka zakupowego.

Dane gromadzone przez detalistę za pośrednictwem aplikacji mogą być wykorzystywane nie tylko do personalizacji komunikacji z konsumentem, ale także – dzięki funkcji lokalizacji – do badania ruchu konsumentów i ustalanie „gorących” i „martwych” stref sali sprzedaży.

Źródło: lsa-conso.fr

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.