26.11.2018/16:53

Linia Bio toruje drogę Auchan w Rosji

Auchan jako jeden z nielicznych międzynarodowych detalistów zajął mocną pozycję wśród sieci handlowych oferujących eko żywność. A to – w ocenie ekspertów – najkrótsza droga do portfela rosyjskich konsumentów.

Analitycy firmy badawczej GfK zbadali wpływ zdrowego stylu życia na codzienne zakupy Rosjan zaznaczając, że w rosyjskim handlu detalicznym kształtuje się odrębny segment sklepów. Na tle konkurencji wyróżnia go szeroka oferta produktów ekologicznych.

Na pierwszym miejscu eksperci wymieniają sieć sklepów WkusWill, na drugim Auchan z marką Auchan Bio z certyfikatem produkcji organicznej. W Rosji Auchan rozwija się w czterech formatach, są to hipermarkety, centra handlowe, supermarkety i sklepy osiedlowe. Łącznie firma zatrudnia ponad 43 tys. osób.

Na trzecim miejscu została wymieniona sieć sklepów Azbuka Wkusa z linią produktów Nasza Ferma (bez wzmacniaczy smaków i konserwantów).

Popyt na tego rodzaju produkty rośnie. Według danych panelu konsumenckiego GfK, 58 proc. konsumentów w Rosji deklaruje, że przestrzega reguł zdrowego stylu życia, co przekłada się na codzienne zakupy.

Sergiej Jaszko, dyrektor generalny GfK Rus zaznacza, że odpowiednie wykorzystanie trendu kupowania zdrowej żywności przez producentów i detalistów posłuży impulsem do dalszego rozwoju tej kategorii produktów. Wśród korzyści podążania za tym trendem wymienia spadek uzależnienia sprzedaży od akcji promocyjnych i zwiększenie marżowości biznesu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.