30.05.2018/15:38

LPP będzie rozwijać e-commerce

Firma LPP wynajęła 16 tys. mkw. w magazynie znajdującym się w parku logistycznym Panattoni Park Gdańsk III. Przestrzeń będzie wykorzystywana do rozwoju e-commerce sieci handlowej.

Kompleks jest w trakcie realizacji, a najemca wprowadzi się do niego już w III kwartale br. W Panattoni Park Gdańsk III firma wynajęła 16 tys. mkw. z czego magazyn zajmie ok. 15 300 mkw. zaś biura 700 mkw. Nowa powierzchnia posłuży LPP za centralny magazyn dedykowany marce Cropp, skąd już w III kwartale br. obsługiwane będą sklepy online brandu w 11 krajach. Transakcja najmu przewiduje możliwość ekspansji o kolejne 5 tys. mkw. i jest największą, podpisaną od początku roku dla Trójmiasta.

Nowa realizacja Panattoni Europe dla LPP SA to odpowiedź na rosnącą sprzedaż spółki.

- W I kwartale br. sprzedaż online naszych kolekcji wzrosła aż o 139 proc. Przewidujemy, że w 2018 roku uda nam się ją podwoić. Taka dynamika wzrostu stawia przed nami duże wyzwania logistyczne oraz rodzi konieczność rozbudowy naszej sieci dystrybucji. Do 2020 roku planujemy zainwestować w rozwój naszej bazy logistycznej aż 0,5 mld zł. Najem powierzchni magazynowej w Panattoni Park Gdańsk jest elementem tego procesu. Dziś logistyka marek odzieżowych musi działać wielokrotnie szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Klient zwłaszcza w e-commerce oczekuje od nas błyskawicznej dostawy zamówionego towaru - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Z tego względu LPP zdecydowało się przeznaczyć wynajętą powierzchnię w Panattoni Park Gdańsk III na e-commerce. Przewidywana liczba zatrudnionych to 300 osób, oddelegowanych do realizacji zamówień internetowych. Pracownicy będą mieli zagwarantowany bezpłatny dowóz do kompleksu, dlatego na terenie parku deweloper wybuduje zatoczkę z dwoma przystankami autobusowymi. Natomiast dla osób preferujących transport rowerowy powstanie specjalna wiata na jednoślady. Sam obiekt poddany zostanie procesowi certyfikacji środowiskowej metodą BREEAM na poziomie Good. Na całej jego powierzchni wykorzystane zostanie oświetlenie LED, a w miejscach stałej pracy użyty zostanie system dynamicznego sterowania. Będzie on dostosowywać natężenie oświetlenia w zależności od obecności światła naturalnego - podczas niepogody lub tymczasowego zachmurzenia, natężenie oświetlenia wzrośnie.

- Rozwój branży e-commerce sprzyja zwiększeniu istniejących zasobów magazynowych, generując potrzebę powstania kolejnych metrów kwadratowych powierzchni logistycznej i zwiększenie jej obsługi. Jako deweloper jesteśmy na to przygotowani oferując najlepsze lokalizacje dedykowane obsłudze sprzedaży internetowej. Znajdują się one blisko rynków zbytu z dostępem do odpowiedniej infrastruktury drogowej i wykwalifikowanych pracowników. Nie bez znaczenia dla naszych klientów jest również możliwość ekspansji powierzchni, dlatego realizując inwestycje zawsze mamy na uwadze przyszły rozwój naszych najemców, czego najlepszym przykładem jest Panattoni Park Gdańsk III - skomentował Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.