04.02.2020/10:42

LPP chce zwiększyć sprzedaż online o 40 proc. i poprawić marżę. Spółka podała plany na 2020 r.

LPP zakłada w tym roku wzrost sprzedaży internetowej o ok. 40 proc. rdr – poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży e-commerce wyniosły ponad 1 mld zł. Wiceprezes zapowiedział także poprawę marży operacyjnej, zwiększenie powierzchni sklepów o 16 proc. r/r oraz nakładów inwestycyjnych do 1 120 mln zł.

Liczba sklepów LPP na koniec 2019 r. wzrosła o 20 placówek r/r i wyniosła 1 785, z czego w sieci Reserved - 463 (-1 r/r), Cropp - 369 (-4), House - 326 (-6), Mohito - 291 (-5) oraz Sinsay - 328 (+56). Spółka posiada także 8 outletów.

W całym roku obrotowym 2019/2020 (obejmującym 13 miesięcy) sprzedaż wzrosła o 13,1 proc. r/r do 9 885,2 mln zł, a zysk operacyjny - o 16,3 proc. r/r do 805,1 mln zł. Marża EBIT wzrosła w tym czasie o 0,2 pkt proc. do 8,1 proc., a marża brutto na sprzedaży spadła o 1,1 proc. r/r do 51,8 proc. Jak wytłumaczyła spółka, spadek marży brutto r/r wynikał m.in. z szybszego rozwoju Sinsay oraz niekorzystnej pogody w maju i grudniu 2019 roku.

Na początku stycznia zarząd LPP poinformował, że ze względu na przesunięty rok rozrachunkowy, czwarty kwartał roku obrotowego 2019/20 będzie wyjątkowo 4-miesięczny, obejmujący okres od początku października 2019 roku do końca stycznia 2020 rok, a wstępne szacunkowe wyniki - za rozrachunkowy czwarty kwartał roku obrotowego 2019/20 oraz - cały rok obrotowy 2019/20 (okres od 1 stycznia 2019 roku do 31 stycznia 2020 roku).

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • GrzegorzKt 26.02.2020

    Czyli dalszy plan dynamicznego rozwoju.

  • Civer 19.02.2020

    LPP ostatnio wszystko się udaje, więc i to powinno. Inna sprawa, że zarząd twardo stąpa po ziemi i porzeczkę stawia sobie wysoko, ale na realnym poziomie.

  • worseus 06.02.2020

    Pozostaje tylko realizacja celów, dobrze ze wysoko stawiają sobie poprzeczkę, To świadczy o ich ambicjach.

  • MarCin7 06.02.2020

    Bardzo realne. Jak tylko spółka zainwestowała w kanał sprzedaży online to bardzo dynamicznie rozwinęła ten kanał sprzedaży.

  • Balt 05.02.2020

    Bardzo fajnie się ta firma rozwija.

  • inwestor 05.02.2020

    Jak najbardziej mają do tego predyspozycje. Trzymam kciuki.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.