27.09.2017/12:10

Lubelski E.Leclerc modernizuje kolejne działy w hipermarkecie

W tym roku usystematyzowaliśmy kategorię win, tak aby klienci mogli szybciej dokonać wyboru produktu spośród win z różnych krajów i regionów. W najbliższej przyszłości myślimy o modernizacji piekarni oraz cukierni. Planujemy także otwarcie wędzarni ryb - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandowe.pl Edyta Tkaczyk, prezes E.Leclerc Lublin Zana.

Czym stara się Pani wyróżnić swój hipermarket na lokalnym rynku?

W Lublinie postawiliśmy przede wszystkim na szeroki wybór asortymentu. Mamy także własną piekarnię, cukiernię, masarnię z wędzarnią wędlin w której wyrabiamy  tradycyjne wędliny. Ponadto  możemy poszczycić się bogatą ofertą produktów wpisujących się w aktualny trend „zdrowej żywności”( produkty bezglutenowe, wegańskie, wegetariańskie itd.) Personel placówki zna pochodzenie sprzedawanego towaru i jest w stanie doradzić, udzielić klientowi wyczerpujących informacji na ten temat.

Niestety, czasami sklepom wielkopowierzchniowym trudno efektywnie zakomunikować klientowi najlepszą nawet ofertę, gdyż dyskotny przeznaczają na reklamę dziesiątki milionów złotych, trafiając w ten sposób do potężnej rzeszy konsumentów.

To prawda, na szczęście nie samą reklamą w mediach budujemy relację z naszym klientem. Dzięki codziennej pracy i uważnym wsłuchiwaniu się w potrzeby zdobywamy zaufanie.

Jako prezes dużej placówki handlowej musi Pani podołać nie tylko konkurencji, ale również trudnej sytuacji na rynku pracy. Jak zamierza Pani poradzić sobie z wyzwaniami?

W Leclercu  pracuję od 1998 roku, czyli niemal od początku obecności tej sieci w Polsce i w większości wciąż z tymi samymi ludźmi. Największym wyzwaniem jest odpowiednie przeszkolenie personelu, dzięki któremu sprostamy oczekiwaniom klientów. Współczesny klient interesuje się tym, co kupuje. Obsługa marketu musi zatem dobrze znać asortyment, z którym ma do czynienia i potrafić wyczerpująco udzielić odpowiedzi na szereg szczegółowych pytań.

Jak radzi sobie Pani z  brakami kadrowymi. Czy wykorzystujecie bliskie położenie Ukrainy?

Moja firma zatrudnia na stałe około 260 osób. Współpracujemy także z agencjami pracy tymczasowej, które delegują swoich pracowników w wybranych godzinach na linii kas. Coraz częściej są to nasi sąsiedzi za wschodniej granicy.

E. Leclerc modernizuje placówki w Polsce, jak to wygląda w przypadku Pani sklepu?

W tym roku usystematyzowaliśmy kategorię win, tak aby klienci mogli szybciej dokonać wyboru produktu spośród win z różnych krajów i regionów. Zmiany obejmują także strefę z produktami z kategorii szeroko rozumianej zdrowej żywności. Rozszerzamy ten asortyment i pracujemy nad jego lepszą ekspozycją. W najbliższej przyszłości myślimy o modernizacji piekarni oraz cukierni. Planujemy także otwarcie wędzarni ryb.  

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.