21.10.2016/09:52

Maciej Olczyk, prezes firmy Propharma - wywiad

W segmencie „zdrowej żywności” obecnie najlepiej rotuje żywność funkcjonalna, która poza zwykłym efektem odżywczym ma udowodniony korzystny wpływ na jedną bądź więcej funkcji organizmu - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Maciej Olczyk, prezes firmy Propharma.

Segment „zdrowej żywności” to jeden z najszybciej rosnących rynków. Czy to znaczy, że  detalista może liczyć na zainteresowanie klienta nawet wtedy, gdy postawi na półce cokolwiek? Jak wybierać te produkty, żeby nie kupić czegoś, co później się nie sprzeda?

Bez wątpienia zapotrzebowanie na zdrowe produkty dobrej jakości jest duże i nadal będzie rosło. „Zdrowa żywność” to taka, która jest bardziej wartościowa pod względem odżywczym od żywności przetworzonej, wyprodukowanej z „niezdrowych” surowców lub produktów. Żywność ta powinna pochodzić ze sprawdzonego źródła i od godnych zaufania producentów. Powinna być niskoprzetworzona, mieć prosty skład, bez zbędnych dodatków. W parze z jakością idzie sprzedaż. Dlatego jeżeli na półce pojawią się produkty dobrej jakości i konsument będzie do nich przekonany, chętnie po nie wróci.

Czy wśród „zdrowej żywności” są teraz jakieś wyjątkowo dobrze rotujące produkty?

W segmencie „zdrowej żywności” obecnie najlepiej rotuje żywność funkcjonalna, która poza zwykłym efektem odżywczym ma udowodniony korzystny wpływ na jedną bądź więcej funkcji organizmu. Prozdrowotne działanie i jakość tej żywności muszą być potwierdzone badaniami. Przykładem mogą być nierafinowane i tłoczone na zimno oleje z nasion, ekstrakty z roślin lub miody. Popularne są również produkty zwane superfoods, m.in. nasiona chia, jagody goji, młody jęczmień, guarana, żeń-szeń, ziele damiana, zawierające w swoim składzie wyjątkowo cenne i aktywne składniki.

Jakie produkty będą popularne w 2017 roku?

Tu raczej wiele się nie zmieni. Konsumenci nadal będą wzbogacać swoją dietę produktami funkcjonalnymi. Docenią nie tylko zagraniczne nowinki, ale będą też kupować polskie produkty. Według nas nadal będą popularne również suplementy diety, jednak takie, które nie zawierają dużej ilości dodatków do żywności i występują w czystej postaci.

Czym kierują się konsumenci, wybierając taką żywność?

Panujący trend na prowadzenie zdrowego stylu życia, popularyzacja aktywności fizycznej, moda na bycie fit, ale i wzrost świadomości żywieniowej powodują, że polski konsument coraz częściej nie przechodzi obojętnie obok półki ze „zdrową żywnością”. Po tego typu produkty sięgają zarówno młodzi ludzie, jak i troskliwe mamy i osoby starsze, które chcą zadbać o zdrowie swoje i rodziny. Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci są coraz lepiej wyedukowani, czytają etykiety, analizują skład, wybierają te produkty, które pochodzą z wiarygodnego źródła. Są otwarci na nowości, chętnie je wprowadzają do swojego codziennego menu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.