21.07.2014/09:59

Małe sklepy będą się dalej rozwijać

Nasz kraj odróżnia się od innych zwyczajami zakupowymi – wynika z raportu ShopperTrends firmy Nielsen. Polacy średnio co drugi dzień odwiedzają małe osiedlowe sklepy, ale nie oznacza to, że rezygnują z dyskontów – pisze „Rzeczpospolita”.

Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym można zauważyć tak dużą popularność małych formatów handlowych. Analitycy Nielsena oceniają, że takie sklepy będą się wciąż rozwijać m.in. ze względu na zmniejszenie różnicy cen między kanałem tradycyjnym a nowoczesnym. Jeszcze kilka lat temu hipermarkety potrafiły być o jedną trzecią tańsze, dziś różnica na ich korzyść wynosi ledwie 10 proc., ale idąc do osiedlowego sklepu klienci zaoszczędzają czas i odpada im koszt paliwa na dojazd. Nieoficjalnie przedstawiciele hipermarketów przyznają, że poza weekendami dominują klienci wydający stosunkowo niewielkie kwoty rzędu kilkudziesięciu zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.